eBoi
Jak załatwić sprawę?
Uchwała Nr XXXVI/379/2006 z 27.06.2006 w spr. nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Gryficach
Uchwała Nr XXXVI/379/2006
Rady Miejskiej w Gryficach
z dnia 27 czerwca 2006 r.
w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Gryficach
Na podstawie art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249 poz. 2104 , zm. w Dz.U. Nr 169 poz. 1420 i z 2006 r. Nr 45, poz. 319)
Rada Miejska w Gryficach
uchwala co następuje:
§ 1. Nadaje się Statut Urzędowi Miejskiemu w Gryficach stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gryfic
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady
Władysław Gliźniewicz
Sporządziła: Wanda Piwoni
Załącznik do Uchwały
Nr XXXVI/379/2006
Rady Miejskiej w Gryficach
z dnia 27.06.2006.
S T A T U T
U R Z Ę D U M I E J S K I E G O w G R Y F I C A C H
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Urząd Miejski w Gryficach , zwany w dalszej części statutu Urzędem , działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa , w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami).
2. Urząd jest samodzielną jednostką organizacyjną Gminy Gryfice..
§ 2. 1. Siedzibą Urzędu jest miasto Gryfice.
2. Obszarem działania Urzędu jest teren gminy Gryfice.
Przedmiot działalności
§ 3 . 1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Burmistrza, Rady i jej komisji funkcjonujących w strukturze Gminy Gryfice.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie :
zadań własnych,
zadań zleconych,
zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej , samorządowej lub innymi podmiotami.
§ 4 .1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.
opracowywanie projektu budżetu gminy i po uchwaleniu jego wykonywanie ,
podejmowanie wszelkich niezbędnych działań w kierunku pozyskiwania funduszy unijnych i innych w celu realizacji zadań gminy,
przy wykonywaniu zadań gminy współdziałanie z organizacjami pozarządowymi w myśl ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy,
zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń jej komisji ,
prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Zarządzanie i organizacja
§ 5. 1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
2. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa regulamin organizacyjny, nadany przez Burmistrza w drodze zarządzenia.
3. Prawa i obowiązki pracowników Urzędu regulują przepisy ustawy o pracownikach samorządowych i przepisy prawa pracy .
Gospodarka majątkowa i finansowa
§ 6. 1. Urząd jest jednostką budżetową gminy Gryfice i prowadzi gospodarkę finansową w ramach środków przydzielonych :
przez Wojewodę poprzez budżet gminy - na realizację zadań zleconych ustawowo gminie,
z budżetu gminy - na realizację zadań własnych.
2. Koszty utrzymania Urzędu, w tym zapewnienie środków na wynagrodzenia pracowników pokrywane są z budżetu gminy.
3. Gospodarka finansowa prowadzona jest na podstawie rocznych planów finansowych Urzędu.
4. Urząd posiada wyodrębniony rachunek bankowy.
§ 7. 1. Mienie Urzędu jest własnością komunalną, do której stosuje się przepisy ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o gospodarce nieruchomościami.
2. Urząd zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte jego wykorzystanie.
Postanowienia końcowe
§ 8. Zmiany w statucie mogą być dokonywane w trybie określonym dla jego uchwalenia.
U Z A S A D N I E N I E
Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249 poz. 2104 , zm. w Dz.U. Nr 169 poz. 1420 i z 2006 r. Nr 45, poz. 319) nałożyła na Radę Miejską w Gryficach obowiązek nadania statutu wszystkim jednostkom budżetowym, które ich nie posiadają w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia jej w życie. Ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.
W statucie określa się w szczególności nazwę jednostki, siedzibę i przedmiot działalności , w tym działalności podstawowej. Jedyną jednostką organizacyjną Gminy Gryfice bez statutu jest Urząd Miejski w Gryficach. Stąd działając na podstawie art. 238 ust. 3 wymienionej ustawy należy taki statut Urzędowi nadać.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Karina Markowska | 04-07-2006 10:01 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 04-07-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 04-07-2006 10:01 |