Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XXXVI/379/2006 z 27.06.2006 w spr. nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Gryficach


ROZSTRZYGNIĘCIE NADZORCZE WOJEWODY ZACHODNIOPOMORSKIEGO z dnia 14 lipca 2006 r. stwierdzające nieważność §3 uchwały Nr XXXVI/379/2006 Rady Miejskiej w Gryficach z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Miejskiemu w Gryficach.

Uchwała Nr XXXVI/379/2006

Rady Miejskiej w Gryficach

z dnia 27 czerwca 2006 r.

w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Gryficach

Na podstawie art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249 poz. 2104 , zm. w Dz.U. Nr 169 poz. 1420 i z 2006 r. Nr 45, poz. 319)

Rada Miejska w Gryficach

uchwala co następuje:

§ 1. Nadaje się Statut Urzędowi Miejskiemu w Gryficach stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gryfic

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady

Władysław Gliźniewicz

Sporządziła: Wanda Piwoni

Załącznik do Uchwały

Nr XXXVI/379/2006

Rady Miejskiej w Gryficach

z dnia 27.06.2006.

S T A T U T

U R Z Ę D U M I E J S K I E G O w G R Y F I C A C H

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Urząd Miejski w Gryficach , zwany w dalszej części statutu Urzędem , działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa , w szczególności ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami).

2. Urząd jest samodzielną jednostką organizacyjną Gminy Gryfice..

§ 2. 1. Siedzibą Urzędu jest miasto Gryfice.

2. Obszarem działania Urzędu jest teren gminy Gryfice.

Przedmiot działalności

§ 3 . 1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Burmistrza, Rady i jej komisji funkcjonujących w strukturze Gminy Gryfice.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie :

  1. zadań własnych,

  2. zadań zleconych,

  3. zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej , samorządowej lub innymi podmiotami.

§ 4 .1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.

2. W szczególności do zadań Urzędu należy:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,

  2. wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,

  3. zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków.

  4. opracowywanie projektu budżetu gminy i po uchwaleniu jego wykonywanie ,

  5. podejmowanie wszelkich niezbędnych działań w kierunku pozyskiwania funduszy unijnych i innych w celu realizacji zadań gminy,

  6. przy wykonywaniu zadań gminy współdziałanie z organizacjami pozarządowymi w myśl ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

  7. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy,

  8. zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady i posiedzeń jej komisji ,

  9. prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

  10. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,

  11. realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

Zarządzanie i organizacja

§ 5. 1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

2. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa regulamin organizacyjny, nadany przez Burmistrza w drodze zarządzenia.

3. Prawa i obowiązki pracowników Urzędu regulują przepisy ustawy o pracownikach samorządowych i przepisy prawa pracy .

Gospodarka majątkowa i finansowa

§ 6. 1. Urząd jest jednostką budżetową gminy Gryfice i prowadzi gospodarkę finansową w ramach środków przydzielonych :

  1. przez Wojewodę poprzez budżet gminy - na realizację zadań zleconych ustawowo gminie,

  2. z budżetu gminy - na realizację zadań własnych.

2. Koszty utrzymania Urzędu, w tym zapewnienie środków na wynagrodzenia pracowników pokrywane są z budżetu gminy.

3. Gospodarka finansowa prowadzona jest na podstawie rocznych planów finansowych Urzędu.

4. Urząd posiada wyodrębniony rachunek bankowy.

§ 7. 1. Mienie Urzędu jest własnością komunalną, do której stosuje się przepisy ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o gospodarce nieruchomościami.

2. Urząd zarządza powierzonym mu mieniem, zapewnia jego ochronę i należyte jego wykorzystanie.

Postanowienia końcowe

§ 8. Zmiany w statucie mogą być dokonywane w trybie określonym dla jego uchwalenia.

U Z A S A D N I E N I E

Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 249 poz. 2104 , zm. w Dz.U. Nr 169 poz. 1420 i z 2006 r. Nr 45, poz. 319) nałożyła na Radę Miejską w Gryficach obowiązek nadania statutu wszystkim jednostkom budżetowym, które ich nie posiadają w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia jej w życie. Ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2006 r.

W statucie określa się w szczególności nazwę jednostki, siedzibę i przedmiot działalności , w tym działalności podstawowej. Jedyną jednostką organizacyjną Gminy Gryfice bez statutu jest Urząd Miejski w Gryficach. Stąd działając na podstawie art. 238 ust. 3 wymienionej ustawy należy taki statut Urzędowi nadać.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 04-07-2006 10:01
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-07-2006
Ostatnia aktualizacja: - 04-07-2006 10:01