eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zarządzenie Nr 527/2006 Burmistrza Gryfic z dnia 28.02.2006r. w sprawie warunków umieszczania reklam i tablic informacyjnych na terenach i obiektach stanowiących własność komunalną
Zarządzenie Nr 527/2006
Burmistrza Gryfic
z dnia 28 lutego 2006 r.
w sprawie warunków umieszczania reklam i tablic informacyjnych na terenach
i obiektach stanowiących własność komunalną
Na podstawie art.30 ust.2 pkt.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym / tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późniejszymi zmianami/ zarządzam, co następuje:
§1
1. Instalacja reklam i tablic informacyjnych na terenach i obiektach stanowiących własność komunalną wymaga uzyskania zezwolenia.
2. Umieszczanie reklam i tablic informacyjnych na terenach stanowiących pas drogowy regulują odrębne przepisy.
§2
1. Zezwolenie o którym mowa w § 1 wydaje zarządca - administrator obiektu ( trawnika, budynku itp.) na którym ma być umieszczona reklama lub tablica.
2. Zezwolenie, o którym mowa w § 2 winno mieć formę umowy zawierającej prawa i obowiązki stron wynikające z niniejszego zarządzenia.
3. Uzyskanie zezwolenia nie zwalnia z obowiązku przestrzegania przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisów prawa budowlanego w przypadkach, gdy wymagają one odrębnego zezwolenia lub zgłoszenia zamierzenia właściwemu organowi.
§3
1. W celu uzyskania zezwolenia na instalację reklam lub tablicy informacyjnej wymagane jest złożenie wniosku zawierającego:
projekt graficzny reklamy, tablicy zawierający projekt konstrukcji i podstawowe wymiary / długość, wysokość, szerokość/,
lokalizację reklamy, tablicy- wskazaną na podkładzie geodezyjnym w skali 1: 500
a w przypadku obiektów budowlanych na szkicu elewacji zewnętrznej formatu A-4, uzgodnioną z Wydziałem Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gminnej Urzędu Miejskiego w Gryficach.
2. Szyldy zawierające w swej treści nazwę zakładu usługowego, placówki handlowej, określające branżę prowadzonej działalności nie wymagają uzyskania zezwolenia jeżeli:
a/ umieszczone są w witrynach szyb wystawowych / nie dotyczy to szyb okiennych/,
b/ na drzwiach wejściowych do lokalu, w którym prowadzona jest działalność,
c/ na elewacji budynku, w którym jest siedziba danej instytucji jeżeli powierzchnia tablicy nie przekracza 0,5 m2.
3. Szyldy, o których mowa w pkt. 2 umieszczane na ścianach obiektów budowlanych poza siedzibą danej instytucji lub na terenach zieleńców wymagają uzyskania zezwolenia jak w pkt. 1.
§ 4.
Reklamy /tablice, szyldy/ powinny mieć estetyczny wygląd, trwałe zamocowanie oraz nie powinny stanowić utrudnienia w pracach związanych z bieżącym utrzymaniem placów, zieleńców i obiektów budowlanych.
§5.
Zabrania się umieszczania reklam / tablic, szyldów/:
1/ w sposób zasłaniający znaki drogowe lub uniemożliwiających prawidłowe odczytywanie ich treści,
2/ w postaci urządzeń wysyłających lub odbijających światło / z wykorzystaniem folii lub elementów odblaskowych/ w sposób powodujący oślepienie lub wprowadzenie w błąd uczestników ruchu drogowego.
§ 6.
Właściciele reklam / tablic, szyldów/ zobowiązani są do przedłożenia wniosku zgodnie z § 3, a w przypadku uzyskania zezwolenia do:
1/ utrzymania reklam /tablic, szyldów/ w estetycznym stanie,
2/ w przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego reklamy/ tablicy, szyldu/ do natychmiastowej konserwacji, naprawy lub jej usunięcia z przywróceniem właściwego stanu ściany obiektu budowlanego, placu lub zieleńców,
3/ czasowego usuwania na swój koszt - w przypadku konieczności przeprowadzenia prac związanych z przebudową lub utrzymaniem drogi, placów, zieleńców oraz obiektów budowlanych - po otrzymaniu pisemnego wezwania.
§7
1. Ustala się miesięczne opłaty za każdy m2 rzutu poziomego reklamy /tablic, szyldów/ umieszczonej na własnych nośnikach w wysokości:
30 zł w przedziale powierzchni do - 5 m2
20 zł do - 10 m2
10 zł do - 20 m2
2. Ustala się miesięczną opłatę za każdy m2 rzutu poziomego reklamy umieszczonej
na nośnikach będących własnością komunalną w wysokości - 20 zł
3. Ustala się opłatę za umieszczenie reklam jednorazowych, krótkoterminowych / informacja o wesołym miasteczku, cyrku itp. / w wysokości - 2 zł od jednej tablicy za każdy dzień,
4. Stawki opłat podane w ust. 1,2 i 3 są stawkami minimalnymi.
5. Wpływy z opłat za reklamy stanowią dochody gminy i podlegają przekazaniu na rachunek Urzędu.
§8
Właściciel reklamy /tablic, szyldów/ zobowiązany jest do ponoszenia nowych opłat w przypadku zmian cen, o których mowa w §7 po otrzymaniu pisemnego zawiadomienia.
§9
Z opłat zwalnia się gminne instytucje kultury, jednostki i zakłady budżetowe za reklamowanie /informowanie/ o działalności statutowej.
§10
Zezwolenie podlega cofnięciu w przypadku:
1. Stwierdzenia, że reklama /tablica, szyld/ została wykonana w sposób nieestetyczny lub jej konstrukcja może stanowić zagrożenie /niebezpieczna/ dla ruchu pieszego i drogowego,
2. Ustalenia, że wygląd reklamy lub jej lokalizacja jest niezgodna z przedłożonym projektem,
3. Zaleganie w opłatach za okres dłuższy niż 1 miesiąc.
§11
Właściciel reklamy /tablicy, szyldu/ w przypadku cofnięcia zezwolenia jest zobowiązany
do jej usunięcia na swój koszt w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania.
O ile właściciel nie zastosuje się do powyższego- reklama zostanie usunięta przez Zarządcę terenu / obiektu/ na koszt właściciela.
§12
Traci moc uchwała Nr 49/75/95 Zarządu Miejskiego w Gryficach z dnia 29.06.1995 r. z poźn. zmianami.
§13
Wykonanie uchwały powierza się Sekretarzowi Gminy i zarządcom gminnych obiektów i terenów.
§15
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Gryfic
Andrzej Szczygieł
Sporządziła: Wanda Piwoni
Wprowadziła: Karina Markowska
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Karina Markowska | 13-04-2006 13:16 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 13-04-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 13-04-2006 13:16 |