Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie nr 926/2009 z dnia 30.12.2009r. w sprawie procedury udostępniania informacji publicznej na wniosek klienta Urzędu Miejskiego w Gryficach.


Zarządzenie Nr 926/09
Burmistrza Gryfic
z dnia 30.12.2009r.


w sprawie procedury udostępniania informacji publicznej na wniosek klienta Urzędu Miejskiego w Gryficach

Na podstawie ustawy z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) oraz § 13 ust. 3,4,5 i 6 Statutu Gminy Gryfice stanowiącego załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Gryficach z dnia 31 sierpnia 2004 r. Nr XIX/161/2004 ( Dz.Urz.Woj. Zachodn. Nr 83, poz. 14 84 z późn. zm.)

zarządzam, co następuje:

§ 1

Ustala się tryb i sposób załatwiania w Urzędzie Miejskim w Gryficach ( zwanym dalej „Urzędem”) spraw związanych z udzielaniem odpowiedzi na kierowane do Urzędu wnioski o udostępnienie informacji publicznej.

§ 2

Udostępnianie dokumentów organów gminy wynikających z wykonywania zadań publicznych odbywa się:

      1. w Biurze Rady Miejskiej - w zakresie uchwał Rady Miejskiej, protokołów z sesji Rady Miejskiej, protokołów z posiedzeń komisji i innych dokumentów Rady Miejskiej zawierających informacje o sprawach publicznych,

      2. u Sekretarza Gminy w zakresie wykonywania przez Burmistrza uchwał Rady Miejskiej, zarządzeń Burmistrza i innych dokumentów gminnych zawierających informacje w sprawach publicznych.

§ 3

1. Sekretarz Gminy, po zarejestrowaniu wniosku o którym mowa w § 2 pkt. 2 , kieruje wniosek do właściwego merytorycznie naczelnika wydziału, kierownika biura, lub osoby zajmującej samodzielne stanowisko w urzędzie, który przygotowuje projekt odpowiedzi.

2. Projekt odpowiedzi przekazuje się do akceptacji Sekretarzowi Gminy a następnie do podpisu Burmistrzowi.

3. Jeżeli opracowanie projektu wymaga współdziałania dwóch lub więcej komórek organizacyjnych, Sekretarz Gminy wskazuje zakres udziału każdego z nich w udzielaniu odpowiedzi.

§ 4

  1. Rejestry udostępnionych informacji prowadzi Biuro Rady i Wydział Organizacyjno-Administracyjny.

  2. Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 5

Nie udostępnia się informacji w przypadku gdy:

1/ żądana informacja figuruje w Biuletynie Informacji Publicznej,
2/ jej udostępnienie naruszy przepisy o ochronie informacji niejawnych, przepisy w postępowaniu administracyjnym, cywilnym, karnym oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych w szczególności tajemnicy skarbowej, statystycznej, o ochronie danych osobowych,
3/ jej udostępnienie narusza prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy, chyba, że osoby te zrezygnują z przysługującego im prawa do ochrony.

§ 6


1. Udostępnienie informacji wymaga złożenia wniosku przez osobę zainteresowaną uzyskaniem informacji.
2. Wniosek może być złożony ustnie lub pisemnie, z tym że wniosek złożony ustnie dotyczy tylko takiej informacji, która może być udostępniona niezwłocznie.
3. Wniosek o udostępnienie informacji winien zawierać:

1) imię i nazwisko wnioskodawcy oraz adres w przypadku osób fizycznych, a w przypadku osób prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej nazwę oraz siedzibę,
2) przedmiot żądanej informacji,
3) wskazanie sposobu udostępnienia - ustnie czy w sposób utrwalony,

4) formę udostępnienia - informacja przekształconą lub nie przekształconą.

§ 7.

1. Informacja jest udostępniana bezpłatnie z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Opłatę można pobrać jedynie w przypadku, gdy wnioskodawca żąda utrwalenia udostępnianej informacji.

3. Za utrwalenie udostępnianej informacji można żądać zwrotu poniesionych kosztów w następującej wysokości, w szczególności za:

1) wykonanie kserokopii czarno - białej w formacie A-4: 0,25 zł,
2) wykonanie kserokopii czarno - białej w formacie A-3: 0,35 zł,
3) wykonanie wydruku czarno - białego w formacie A-4: 0,25 zł,
4) wykonanie wydruku kolorowego w formacie A-4: 1,50 zł,
5) wykonanie wydruku czarno - białego w formacie A-3: 0,40 zł,
6) wykonanie wydruku kolorowego w formacie A-3: 3,00 zł,
7) zapis na dyskietce 1,44 MB wraz z nośnikiem:  2,00 zł,
8) zapis na płycie CD-R 700 MB wraz z nośnikiem: 1,50 zł,

4. W przypadku, gdy klient żąda udostępnienia informacji publicznej potwierdzonej za zgodność z oryginałem, stosuje się opłaty wynikające z Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)

5. Opłaty, o których mowa w ust. 3 odpowiadają kosztom związanym z koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku. Ustalone opłaty są cenami brutto i obejmują podatek VAT.

6. W przypadku, gdy wysokość opłaty nie przekroczy jednorazowo 3,00 zł, opłata nie podlega pobraniu.

7. Wpłaty należnej opłaty dokonuje się w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Gminy Gryfice.

§ 8.

1. Udostępniane informacje publiczne oznacza się danymi:

1) Urzędu Miejskiego, jako podmiotu udzielającego informacji,

2) danymi określającymi tożsamość osoby, która wytworzyła informację i która odpowiada za jej treść,

3) datą udostępnienia informacji.

  1. Przez dane określające tożsamość osoby należy rozumieć imię, nazwisko osoby oraz stanowisko służbowe.

§ 9.

1. Informacje udostępnia się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o jej udostępnienie.


2. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ciągu 14 dni licząc od daty złożenia wniosku, osoby, o których mowa w § 2 zarządzenia obowiązane są najpóźniej w ostatnim dniu upływającego terminu powiadomić wnioskodawcę o:

1) powodach opóźnienia,

2) wskazać nowy termin w jakim informacja zostanie udostępniona, nie później jednak niż 2 miesiące licząc od dnia złożenia wniosku.

§ 10.

Podmiot zobowiązany do udzielenia informacji publicznej w terminie 14 dni powiadamia wnioskodawcę telefonicznie, bądź listownie o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępniania informacji albo wycofa wniosek.

§ 11.


Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie wskazanej we wniosku, osoby, o których mowa w § 2 zarządzenia zobowiązane są powiadomić pisemnie wnioskodawcę o:

1) przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji, zgodnie z żądaniem,
2) wskazać w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie oraz, gdy udostępnienie wiąże się z koniecznością poniesienia opłat, o których mowa w § 7 pkt. 3 należy podać również wysokość tych opłat,
3) pouczyć o konieczności złożenia nowego wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanej w powiadomieniu pod rygorem umorzenia postępowania.

§ 12.

Odmowa udostępnienia informacji oraz umorzenie postępowania następuje w drodze decyzji Burmistrza Gryfic na zasadach określonych w art. 16 cyt. wyżej ustawy.

§ 13.


Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy Gryfice

§ 14.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i ma zastosowanie do wniosków o udzielenie informacji publicznej składanych od 2 stycznia 2010.

BURMISTRZ GRYFIC

Andrzej Szczygieł

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Luiza Kowalska 04-01-2010 12:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Wanda Piwoni 04-01-2010
Ostatnia aktualizacja: - 04-01-2010 12:36