Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie Nr 1024/2010 z dnia 23.04.2010 r. w sprawie ustalenia regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli na rok szkolny 2010/2011.


  • ZARZĄDZENIE NR 1024 / 2010

BURMISTRZA Gryfic

z dnia 23.04.2010 r.

w sprawie ustalenia regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli na rok szkolny 2010/2011

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty ((Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206 i Nr 56, poz. 458)) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 oraz z 2009 r. Nr 31, poz. 208) zarządzam, co następuje:

§ 1.

Ustalam Regulamin rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice, na rok szkolny 2010/2011 stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Zespołu Placówek Oświatowych w Gryficach .

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

BURMISTRZ

Andrzej Szczygieł




Załącznik do Zarządzenia Nr 1024/2010

Burmistrza Gryfic

z dnia 23.04.2010 roku

Regulamin rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice, na rok szkolny 2010/2011

  1. Tok postępowania rekrutacyjnego

    1. Przebieg rekrutacji dzieci do przedszkoli obejmuje:

    1. Określenie liczby miejsc organizacyjnych w poszczególnych przedszkolach;

    2. Ogłoszenie o rekrutacji dzieci do przedszkoli;

    3. Przyjmowanie „Kart zgłoszeń do przedszkoli”;

    4. Powołanie Komisji Rekrutacyjnych dla poszczególnych przedszkoli oraz ustalenie terminów i miejsc posiedzeń Komisji;

    5. Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnych;

    6. Ogłoszenie wyników rekrutacji w poszczególnych przedszkolach.

  1. Postępowanie Komisji Rekrutacyjnych jest jawne.

  1. Zasady postępowania rekrutacyjnego

    1. Do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice przyjmowane są dzieci w wieku od 3-6 lat zamieszkałe na terenie Gminy, z zastrzeżeniem punktu 2.

    2. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci może być odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat.

    3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola może przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku.

    4. Dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne, a dziecko w wieku 5 lat jest uprawnione do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, w przedszkolu lub w oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej.

    5. Liczba oddziałów określona w „Wykazie miejsc organizacyjnych w przedszkolach” jest liczbą maksymalną i w przypadku zgłoszenia do przedszkola mniejszej liczby dzieci ulega odpowiednio zmniejszeniu.

    6. Uzasadnione szczególnymi sytuacjami przyjęcia dzieci spoza Gminy Gryfice mogą mieć miejsce tylko po zaspokojeniu potrzeb mieszkańców Gminy i nie mogą wpływać na liczbę oddziałów w przedszkolach. W przypadku przyjmowania dzieci spoza Gminy Gryfice kierować się należy:

      1. sytuacją rodzinną dziecka,

      2. miejscem pracy rodziców,

      3. miejscem zamieszkania w pobliżu przedszkola.

    7. Podstawowa rekrutacja dzieci do przedszkoli odbywa się raz w roku.

7.1. Rodzice składają „Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola” do wybranego przez siebie przedszkola.

7.2. O przyjęciu dziecka do konkretnego przedszkola decyduje dyrektor przedszkola na podstawie postanowień Komisji Rekrutacyjnej oraz na podstawie liczby miejsc organizacyjnych. Komisja, uwzględniając zasady określone w niniejszym Regulaminie oraz w statutach poszczególnych przedszkoli, przyjmuje dzieci - w miarę istniejących miejsc - do przedszkoli wybranych przez rodziców.

    1. Zasady pierwszeństwa w przyjmowaniu dzieci do przedszkoli:

8.1. Dzieci sześcioletnie przyjmowane będą do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych. W szczególnie uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość przyjęcia dziecka sześcioletniego do przedszkola (dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci, matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych).

8.2. Dzieci pięcioletnie, które mają prawo do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, których oboje rodzice pracują;

8.3. Dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci, matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych;

8.4. Dzieci uczęszczając już do danego przedszkola, spełniające kryteria przyjęć;

8.5. Dzieci obojga pracujących rodziców;

8.6. Dzieci z rodzin wielodzietnych (3 i więcej dzieci);

8.7. Dzieci nauczycieli mają pierwszeństwo przy równych z innymi dziećmi warunkach.

  1. Skład Komisji Rekrutacyjnej

    1. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:

    1. Dyrektor przedszkola, którego rekrutacja dzieci dotyczy - jako przedstawiciel rady pedagogicznej,

    2. Przedstawiciel organu prowadzącego,

    3. Przedstawiciel rodziców.

  1. Przedstawiciela rodziców desygnuje rada rodziców danego przedszkola. Dyrektor przedszkola na posiedzeniu Komisji przedstawia wyciąg z protokołu posiedzeń rady rodziców w tej sprawie. Wyciąg z protokołu posiedzeń rady rodziców włącza się do dokumentacji pracy Komisji .

  2. Z uzasadnionych przyczyn, na wniosek dyrektora przedszkola, Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych powołuje na zastępstwo do Komisji innego przedstawiciela rady pedagogicznej danego przedszkola.

  3. Przewodniczącym Komisji jest dyrektor przedszkola.

  4. W pracach Komisji Rekrutacyjnej mogą brać udział radni Gminy Gryfice na prawach obserwatora.

  1. Dokumenty dotyczące rekrutacji

    1. Dokumenty składane przez rodziców do przedszkoli to:

    1. „Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola”,

    2. Inne dokumenty dołączone w miarę potrzeb.

  1. Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji to:

    1. Imienny wykaz zgłoszonych dzieci;

    2. „Karty zgłoszeń dzieci do przedszkoli” i inne dokumenty złożone przez rodziców;

    3. Wykaz miejsc organizacyjnych w danym przedszkolu.

  2. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:

      1. listę dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Gryfice przyjętych do danego przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika),

      2. listę dzieci niezamieszkałych na terenie Gminy Gryfice proponowanych do przyjęcia do danego przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika), uszeregowane wg preferencji określonych w niniejszym Regulaminie,

      3. wykaz wolnych miejsc w danym przedszkolu (wg grup wiekowych),

      4. listę dzieci nieprzyjętych do danego przedszkola (w grupach wiekowych), z podziałem na dzieci zamieszkałe na terenie Gminy i poza nią.

  1. Zadania dyrektora przedszkola

    1. Wykonanie czynności przygotowawczych do prac Komisji Rekrutacyjnej:

    1. Wywieszenie ogłoszenia o terminach rekrutacji i niniejszego regulaminu;

    2. Wyjaśnianie rodzicom zasad określonych w niniejszym regulaminie;

    3. Wydawanie i przyjmowanie „Kart zgłoszeń dziecka do przedszkola” oraz przyjmowanie innych dokumentów dostarczonych przez rodziców;

    4. Sprawdzenie wszystkich dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:

      1. datę urodzenia dziecka,

      2. miejsce zamieszkania dziecka,

      3. pracę rodziców.

    1. Sporządzenie na posiedzenie Komisji wykazu zgłoszonych dzieci z podziałem na grupy wiekowe.

  1. Uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.

  2. Wywieszenie listy dzieci przygotowanych na posiedzeniu Komisji.

  1. Zadania przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej

    1. Kierowanie pracami Komisji zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu.

    2. Prowadzenie prac Komisji z uwzględnieniem następujących czynności:

    1. Zapoznanie z wykazem miejsc organizacyjnych w przedszkolu;

    2. Zapoznanie z wykazem zgłoszeń dzieci do przedszkola;

    3. Zapoznanie z zasadami rekrutacji dzieci do przedszkola;

    4. Kierowanie rozpatrywaniem przez Komisję zgłoszeń dzieci do przedszkola na podstawie kompletu dokumentów;

    5. Nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:

      1. składania podpisów przez członków Komisji,

      2. protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,

      3. sporządzenia list dzieci, o których mowa w rozdz. IV pkt 3.

    1. Przekazanie kopii protokołu prac Komisji z załączonymi listami dzieci przyjętych, dzieci proponowanych do przyjęcia, ale niezamieszkałych na terenie Gminy i dzieci nieprzyjętych do przedszkola - do Zespołu Placówek Oświatowych w ciągu 2 dni po posiedzeniu Komisji Rekrutacyjnej.

  1. Przepisy końcowe

    1. Liczbę dzieci w oddziałach określają obowiązujące przepisy, lecz nie mogą być mniejsze liczebnie niż 20 dzieci w jednym oddziale, z wyjątkiem oddziałów integracyjnych.

    2. Przez rodziców rozumie się również prawnych opiekunów i rodziców zastępczych.

    3. Dyrektorowi Zespołu Placówek Oświatowych przysługuje prawo dokonania zmian decyzji Komisji Rekrutacyjnej w trybie zalecenia organizacyjnego, w przypadkach stwierdzenia niezgodności z niniejszym Regulaminem i ogólnie obowiązującymi przepisami prawa.

    4. W trakcie roku szkolnego dzieci przyjmowane są do przedszkola decyzją dyrektora, z uwzględnieniem postanowień zawartych w rozdz. II, pkt 1-3.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 10-05-2010 11:49
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Roman Łobożewicz 10-05-2010
Ostatnia aktualizacja: Karina Markowska 10-05-2010 11:51