herb BIP - Urząd Miejski w Gryficach

www.gryfice.eu

Zadania Urzędu Stanu Cywilnego

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

  1. rejestracji urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
  2. nadawanie oraz zmiana numeru PESEL,
  3. sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
  4. wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
  5. przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
  6. przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
  7. wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
  8. organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego.

aktualizacja: 17.11.2017 r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 04-07-2003 14:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2013
Ostatnia aktualizacja: Luiza Kowalska 17-11-2017 08:06