eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zarządzenie Nr 529/2012 z dn. 18 września 2012 r. w sprawie zasad, trybu i terminów opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na rok 2013 oraz do projektu wieloletniej prognozy finansowej na 2013 rok i lata następne.
ZARZĄDZENIE NR 529/2012
BURMISTRZA GRYFIC
z dnia 18 września 2012 roku
w sprawie szczegółowych zasad, trybu i terminów opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na rok 2013 oraz do projektu wieloletniej prognozy finansowej na 2013 rok i lata następne
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz Uchwały Nr Uchwały Nr XLII/513/2010 Rady Miejskiej w Gryficach z dnia 28 września 2010r. Burmistrz Gryfic zarządza, co następuje:
§ 1.
Dyrektorzy i kierownicy jednostek budżetowych, zakładu budżetowego i instytucji kultury, naczelnicy wydziałów, pracownicy merytoryczni realizujący zadania na samodzielnych stanowiskach pracy opracowują materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej oraz do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gryfice na 2013 rok i lata następne w szczegółowości i terminach oraz na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu.
§ 2.
Materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej należy opracować w układzie klasyfikacji budżetowej ustalonej rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 38, poz.207)
§ 3.
Zbiorcze i wycinkowe plany finansowe należy opracować w formie tabelaryczno - wartościowej wraz z częścią opisową uzasadniającą wykazane i zaplanowane kwoty.
§ 4.
Przy opracowywaniu planów i materiałów wycinkowych należy uwzględnić podstawowe wskaźniki tj. prognozowaną inflację, przepisy i postanowienia zawartych umów oraz założenia i kierunki polityki społeczno-gospodarczej państwa i gminy na 2013 rok, a szczególnie dotyczące:
zasad i warunków przyznawania dotacji na zadania zlecone i własne,
zasad i warunków pozyskiwania środków finansowych z funduszy europejskich,
zasad sprzedaży i dzierżawy mienia komunalnego,
naliczania i pobierania podatków i opłat lokalnych,
polityki dotyczącej kształtowania wynagrodzeń dla pracowników.
§ 5.
Ustala się następujące zasady i tryb opracowania materiałów do projektu budżetu gminy na 2013 rok przez jednostki budżetowe:
1. Dyrektorzy, kierownicy jednostek przygotują projekt planu finansowego w zakresie dochodów i wydatków budżetowych w pełnym układzie klasyfikacji budżetowej:
szacowanie dochodów opierać się powinno na zasadach ostrożnościowych i gruntownie uzasadnionych. W części opisowej należy omówić poszczególne źródła dochodów i uzasadnić wymiernie każdy ich składnik, podając ich szczegółową kalkulację - załącznik nr 1
kalkulację wydatków należy sporządzić w sposób racjonalny i celowy z uwzględnieniem w pierwszej kolejności zadań obligatoryjnych, zleconych, kontynuowanych i wynikających z umów. Zadania dodatkowe należy uszeregować według priorytetów do ewentualnego wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej, przy planowaniu wydatków w jednostkach oświatowych należy uwzględnić zatwierdzony arkusz organizacyjny szkoły oraz projekt arkusza na cztery miesiące roku szkolnego 2013/2014,
fundusz płac nauczycieli należy planować w oparciu o stawki zaszeregowania obowiązujące od września 2012r. - załącznik nr 5
fundusz płac pozostałych pracowników należy planować w oparciu o aktualne stawki zaszeregowania z wyodrębnieniem nagród jubileuszowych i innych obciążających fundusz płac - załącznik nr 4
dodatkowe wynagrodzenie roczne należy planować w wysokości 8,5 % sumy wypłaconych wynagrodzeń w 2012 r., o których mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080, z późn. zm.).
składki na ubezpieczenie społeczne należy planować w wysokości określonej w art. 22 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 205, poz.1585, z późn. zm.).
odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników nie będących nauczycielami planuje się zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 1996 r., Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). W odniesieniu do nauczycieli odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. -Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.).
wzrost wydatków bieżących nie może przekroczyć 0,5 % przewidywanego wykonania w 2012 roku, z uwzględnieniem nowych wydatków, odejmując wydatki jednorazowe z 2012 roku - załącznik nr 2
przy planowaniu remontów bieżących, jednostki winny wykazać zakres planowanych remontów z wyszczególnieniem remontów związanych z decyzjami i nakazami organów nadzoru,
do projektu planów finansowych należy dołączyć część opisową uzasadniającą wielkość planowanych środków. W przypadku wystąpienia nowych wydatków, w części opisowej należy je wyszczególnić, podając kwotę i podstawę ich umieszczenia w planie finansowym,
dochody własne należy planować na poziomie przewidywanego wykonania na 2012 rok z uwzględnieniem zmian w przepisach. W części opisowej należy omówić poszczególne źródła dochodów,
projekty planów finansowych należy sporządzić na w/w drukach stanowiących załączniki do zarządzenia.
plan finansowy zadań zleconych należy sporządzić po uzyskaniu informacji o wysokościach planowanych dotacji na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej,
projekt planu finansowego w zakresie zadań zleconych należy sporządzić na drukach stanowiących załącznik Nr 1 i 2.1 do zarządzenia,
projekt planu wydatków inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych należy sporządzić na drukach stanowiących załącznik Nr 2.2 do zarządzenia,
projekt wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności należy sporządzić na druku stanowiącym załącznik Nr 2.3 do zarządzenia,
wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na 2013 rok i lata następne należy sporządzić na druku stanowiącym załącznik Nr 7 do zarządzenia.
§ 6.
Ustala się następujące zasady i tryb opracowania materiałów do projektu budżetu gminy na 2013 rok przez zakład budżetowy:
Dyrektor zakładu przygotuje projekt planu finansowego w zakresie przychodów, w tym dotacji z budżetu, kosztów i innych obciążeń, stanu środków obrotowych, stanu należności i zobowiązań na początek i koniec okresu oraz rozliczenia z budżetem w pełnym układzie klasyfikacji budżetowej:
szacowanie przychodów, w tym dotacji z budżetu, opierać się powinno na zasadach ostrożnościowych i gruntownie uzasadnionych. W części opisowej należy omówić poszczególne źródła przychodów i uzasadnić wymiernie każdy ich składnik, podając ich szczegółową kalkulację,
koszty należy planować na podstawie założeń:
fundusz płac należy wyliczyć w oparciu o istniejące zatrudnienie i aktualne stawki zaszeregowania z wyodrębnieniem nagród jubileuszowych i innych obciążających fundusz płac, przy uwzględnieniu zmian organizacyjnych.
dodatkowe wynagrodzenie roczne należy planować w wysokości 8,5 % sumy wypłaconych wynagrodzeń w 2012 r., o których mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080, z późn. zm.).
składki na ubezpieczenie społeczne należy planować w wysokości określonej w art. 22 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 205, poz.1585, z późn. zm.).
odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników planuje się zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 1996 r., Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
wzrost pozostałych kosztów bieżących nie może przekroczyć 0,5% przewidywanego wykonania w 2012 roku, z uwzględnieniem nowych wydatków, odejmując wydatki jednorazowe z 2012 roku - załącznik nr 2
projekt planu finansowego należy sporządzić na drukach stanowiących załącznik Nr 6,
do projektu planu finansowego należy dołączyć część opisową uzasadniającą wielkość planowanych środków oraz kalkulację kosztów na poszczególne zadania. W przypadku wystąpienia nowych kosztów, które nie występowały wcześniej w części opisowej należy je wyszczególnić, podając kwotę i podstawę umieszczenia w planie finansowym,
wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na 2013 rok i lata następne należy sporządzić na druku stanowiącym załącznik Nr 7 do zarządzenia.
§ 7.
Ustala się następujące zasady i tryb opracowania przez dyrektorów instytucji kultury materiałów do projektu budżetu gminy na 2013 rok, zawierającego plan działalności uwzględniający:
plan przychodów, w tym niezbędną kwotę dotacji organizatora z podaniem jej szczegółowego, pisemnego uzasadnienia;
plan kosztów;
plan usług.
Projekt planu finansowego należy sporządzić na drukach stanowiących załącznik Nr 3 i 4 do zarządzenia. Plan usług należy sporządzić na własnym druku.
§ 8.
Ustala się następujące zasady i tryb opracowania przez pracowników Urzędu Miejskiego materiałów do projektu budżetu gminy na 2013 rok.
Projekt planu dochodów budżetowych należy przygotować w następujący sposób:
dochody z podatków i opłat lokalnych z uwzględnieniem przewidywanego wykonania w 2012 roku,
opłatę skarbową, dochody realizowane przez urzędy skarbowe oraz pozostałe dochody na podstawie przewidywanego wykonania za 2012 rok z uwzględnieniem zmian w przepisach.
subwencje, dotacje, udziały w podatkach, zgodnie z informacją od dysponenta środków.
dochody z majątku gminy należy planować w oparciu o ewidencję umów najmu i dzierżawy. Planując dochody ze sprzedaży mienia należy sporządzić dokładny wykaz mienia proponowanego do sprzedania i ich wstępną wycenę.
Projekt planu dochodów należy sporządzić na drukach stanowiących załącznik Nr 1.
Projekt planu wydatków należy przygotować stosując następujące założenia:
fundusz płac należy wyliczyć w oparciu o istniejące zatrudnienie z wyodrębnieniem nagród jubileuszowych i innych obciążeń funduszu płac, przy uwzględnieniu zmian organizacyjnych - załącznik nr 4
dodatkowe wynagrodzenie roczne planuje się w wysokości 8,5 % sumy wypłaconych wynagrodzeń w 2012 r., o których mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080, z późn. zm.).
składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w art. 22 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 205, poz. 1585, z późn. zm.).
odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników planuje się zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 1996 r., Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
wzrost wydatków bieżących nie może przekroczyć 0,5 % przewidywanego wykonania w 2012 roku, z uwzględnieniem nowych wydatków, odejmując wydatki jednorazowe z 2012 roku - załącznik nr 2
wydatki inwestycyjne w oparciu o wieloletnią prognozę finansową na lata 2013 i lata następne, uwzględniając nowe zadania - załącznik nr 2.2
wzrost wydatków na utrzymanie mieszkalnych zasobów komunalnych zarządzanych przez GTBS Sp. z o.o. nie mogą przekroczyć 0,5 % przewidywanego wykonania za 2012 rok z uwzględnieniem wydatków nowych, pomijając wydatki jednorazowe z 2012 roku po uzgodnieniu z Zarządcą - załącznik nr 2
wzrost wydatków na bieżące utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej nie mogą przekroczyć 0,5 % przewidywanego wykonania za 2012 rok z uwzględnieniem wydatków nowych, pomijając wydatki jednorazowe z 2012 roku po uzgodnieniu z Zarządcą - załącznik nr 2
wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności - załącznik 2.3
wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na 2013 rok i lata następne należy sporządzić na druku stanowiącym załącznik Nr 7 do zarządzenia.
Do projektów należy dołączyć cześć opisową uzasadniającą wielkość planowanych środków oraz sposób wyliczenia.
§ 9.
Jednostki oświatowe (szkoły, przedszkola) winny złożyć materiały planistyczne w Zespole Placówek Oświatowych sprawującym nadzór nad daną jednostką w terminie do 30 września 2012 roku.
Jednostki pomocnicze (sołectwa, rady osiedlowe) składają materiały planistyczne w Urzędzie Miejskim w Gryficach w sekretariacie Burmistrza w terminie do 30 września 2012 roku.
§ 10
Materiały planistyczne złożone przez zakład budżetowy podlegają zaopiniowaniu przez Naczelników Wydziału Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gminnej oraz Wydziału Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska w częściach dotyczących zadań wydziałów.
Materiały planistyczne złożone przez instytucje kultury podlegają zaopiniowaniu przez pracownika merytorycznego realizującego zadania na samodzielnym stanowisku ds. promocji i informacji.
§ 11
Ostateczną wersję materiałów planistycznych, obejmujących merytorycznie wszystkie zadania realizowane przez Wydział i podległe jednostki, po zaopiniowaniu i podpisaniu przez resortowych przełożonych, poszczególne wydziały, samodzielne stanowiska i ZPO powinny złożyć u Skarbnika w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2012 roku.
§ 12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Gryfic
Andrzej Szczygieł
7
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Olga Bujanowska | 12-10-2012 08:47 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Małgorzata Gołąb | 18-09-2012 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 12-10-2012 08:47 |