Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie Nr 560/2012 z dn. 05 listopada 2012 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji majątku Gminy wg stanu na dzień 31.12.2012.


Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 560/2012

Burmistrza Gryfic

z dnia 05 listopada 2012 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji majątku Gminy wg stanu na dzień 31.12.2012.

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zmianami) w celu dokonania spisu z natury majątku Gminy powołuję komisje inwentaryzacyjne w składzie:

§ 1. Główna komisja inwentaryzacyjna

  1. Przewodniczący - Wanda Piwoni - Sekretarz Gminy

  2. Członek komisji - Ryszard Chmielowicz

  3. Członek komisji - Karina Markowska

§ 2. Powołuje się zespoły spisowe dla przeprowadzenia spisu z natury w składzie jak w załączniku do zarządzenia.

§ 3. W pracy zespołów spisowych uczestniczą osoby materialnie odpowiedzialne za spisywane przedmioty

inwentaryzacji.

Inwentaryzację należy przeprowadzić metoda spisu z natury według stanu na dzień 31 grudnia 2012 roku.

§ 4. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

    1. środki trwałe ( budynki, budowle, maszyny, urządzenia, grunty ...),

    2. środki trwałe w używaniu,

    3. środki pieniężne ,

    4. należności i zobowiązania,

    5. środki trwałe w budowie ,

    6. druki ścisłego zarachowania,

które zostały określone w załączniku do niniejszego zarządzenia .

§ 5. 1. Składniki majątku wymienione w § 4 pkt 1 i 2 należy spisać na arkuszach spisu z natury.

2. Inwentaryzacją składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 3 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.

3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów ( należności).

4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 5 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów zapisanych w księgach.

5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.

§ 6. Termin sporządzenia spisów z natury od dnia 15 listopada do dnia 12 grudnia 2012 r. Po zakończeniu spisu z natury należy złożyć pisemną informację o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach w zakresie gospodarki składnikami majątkowymi, zabezpieczenia ich przed zniszczeniem lub kradzieżą.

Wyceny i ustalenia wartości spisanych z natury różnic inwentaryzacyjnych, ujęcia w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenia dokona komórka finansowa do dnia 31 stycznia 2013 roku.

§ 7. Zobowiązuję główną komisję i zespoły spisowe do:

1) przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,

2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,

3) dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,

4) sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,

5) przekazania kompleksowej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Wydziału Finansowego w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.

§ 8 . Członków komisji i zespołów spisowych czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 9. Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.

BURMISTRZ GRYFIC

Andrzej Szczygieł

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Olga Bujanowska 27-12-2012 12:32
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Wanda Piwoni 05-11-2012
Ostatnia aktualizacja: - 27-12-2012 12:32