Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie Nr 588/2012 z dn. 23 listopada 2012 r. w sprawie zarządzenia w sprawie szczegółowego trybu postępowania ze skargami i wnioskami składanymi do Urzędu Miejskiego w Gryficach.


 

Zarządzenie Nr 588/2012

Burmistrza Gryfic

z dnia 26 listopada 2012 r. 

o zmianie zarządzenia w sprawie szczegółowego trybu postępowania ze skargami i wnioskami składanymi do Urzędu Miejskiego w Gryficach

Na podstawie art. 223 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego /t.j. Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071,z późn. zm./ oraz § 24 ust. 1 pkt.3 i 8, § 25 pkt.8 i § 51 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Gryficach, nadanego zarządzeniem nr 493/2012 Burmistrza Gryfic z dnia z 30.07.2012,   

zarządzam, co następuje: 

§ 1. W załączniku do zarządzenia Burmistrza Gryfic z dnia 22.10.2010 r. Nr 1167/2010 w sprawie szczegółowych zasad i trybu przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków składanych do Urzędu Miejskiego w Gryficach, wprowadzam następujące zmiany:

1. § 8 otrzymuje brzmienie:

,, § 8. 1. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu Miejskiego, pracownik sekretariatu przekazuje do inspektora - administratora ds. systemu zarządzania jakością i kontroli zarządczej / w skrócie adm. ds. szj i kz

2. Wszystkie skargi i wnioski, według dat wpływów, podlegają obowiązkowej rejestracji w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków /CRSiW/ prowadzonym przez adm. ds. szj i kz, bez względu na formę i miejsce złożenia''.

 

2. § 9 ust. 1, 3 i 4 otrzymują brzmienie:

,,§ 9. 1. Skargi, których przedmiotem są zadania lub działalność Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych adm. ds. szj i kz ewidencjonuje w CRSiW i po opatrzeniu pieczęcią wpływu sporządza kserokopię skargi, pozostawia ją w aktach i przekazuje właściwemu merytorycznie wydziałowi.

Oryginał niezwłocznie przekazuje się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

3. Stanowisko Burmistrza, określone w ust. 2, adm. ds. szj i kz przekazuje do Biura Rady Miejskiej.

4. Po rozpatrzeniu skargi przez Radę Miejską, Biuro Rady Miejskiej zawiadamia skarżącego o sposobie rozpatrzenia skargi oraz przekazuje do Burmistrza kopię podjętej uchwały wraz z uzasadnieniem faktycznym i prawnym.''

 

3. § 14 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

,,  2. Jeśli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne Wydziały/ Komórki Urzędu, adm. ds. szj i kz sporządza i przekazuje właściwym Wydziałom/ Komórkom wyciągi z części skargi lub wniosku dotyczących ich właściwości. Zakres udziału każdego z wydziałów w przygotowaniu odpowiedzi i sposób współdziałania wskazuje Sekretarz. Po załatwieniu wszystkich spraw przez poszczególne Wydziały/ Komórki, adm. ds. szj i kz przygotowuje odpowiedź na podstawie uzyskanych wyjaśnień, informacji i przesyła wnoszącemu skargę lub wniosek. `'

 

4. § 20 otrzymuje brzmienie:

,, § 20. Skargi lub wnioski adresowane do właściwego organu, a przesłane w odpisie do Urzędu nie są rejestrowane w rejestrze skarg i wniosków. Odpisy skarg i wniosków oraz związane z nimi dokumenty adm. ds. szj i kz przechowuje w oddzielnej teczce.

 

5. § 21 otrzymuje brzmienie:

,, § 21. Jeżeli Urząd nie jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, adm. ds. szj i kz powinien niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, przekazać skargę lub wniosek do organu właściwego, powiadamiając o tym wnoszącego. `'

 

6. § 30 otrzymuje brzmienie:

,, § 30. Obowiązkiem Wydziału, którego dotyczy skarga lub wniosek jest przekazanie do adm. ds. szj i kz informacji o sposobie i terminie jego załatwienia. `'

 

7. § 32 otrzymuje brzmienie:

,, § 32. Adm. ds. szj i kz sporządza okresowe (przynajmniej raz w roku) analizy i przekazuje informacje Burmistrzowi. `'

 

8. § 37 otrzymuje brzmienie:

,, § 37. Skargi i wnioski składane i przekazywane do Urzędu Miejskiego oraz związane z nimi pisma oraz inne dokumenty rejestruje i przechowuje adm. ds. szj i kz w sposób ułatwiający kontrolę przebiegu i terminów załatwiania poszczególnych skarg i wniosków. `'

 

§ 2. Wykonanie zarządzenia i nadzorowanie przestrzegania Instrukcji powierzam Sekretarzowi Gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

ZASTĘPCA BURMISTRZA

Waldemar Wawrzyniak

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Olga Bujanowska 28-12-2012 07:56
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Wanda Piwoni 23-11-2012
Ostatnia aktualizacja: Olga Bujanowska 28-12-2012 07:58