herb BIP - Urząd Miejski w Gryficach

www.gryfice.eu

Otwarty konkurs ofert na zadanie ujęte w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013 rok.


Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 783 /2013

Burmistrza Gryfic

z dnia 04 czerwca 2013 r.

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego z zakresu zadań własnych Gminy Gryfice na rok 2013 przez organizacje pozarządowe, ujętego w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późniejszymi zmianami) zarządzam, co następuje:

§ 1. Ogłaszam otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu zadań własnych Gminy Gryfice do realizacji w 2013 r. przez organizacje pozarządowe pn. „Zorganizowanie konferencji na temat szkodliwości picia alkoholu u osób cierpiących na choroby: układu krążenia, serca i cukrzycę”.

§ 2. Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy i Koordynatorowi Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik

do zarządzenia Nr 783/2013

Burmistrza Gryfic

z dnia 04 czerwca 2013 r.

BURMISTRZ GRYFIC

ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie ochrony zdrowia i przeciwdziałanie uzależnieniom

Przedmiotem konkursu jest powierzenie/wsparcie wykonania zadania publicznego, będącego zadaniem własnym Gminy Gryfice wraz z udzieleniem dotacji na jego realizację.

I. Nazwa zadania

„Zorganizowanie konferencji na temat szkodliwości picia alkoholu u osób cierpiących na choroby: układu krążenia, serca i cukrzycę”.

II. Cele zadania

Celem zadnia jest przekazanie szerokiej informacji na temat szkód jakie powoduje nadużywanie alkoholu u osób cierpiących na choroby układu krążenia, serca, cukrzycę i inne. Konferencja zorganizowana z udziałem lekarza specjalisty i skierowana do wszystkich mieszkańców Gminy Gryfice.

III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2013 wynosi 1.000,00 zł i pochodzi ze środków w rozdziale 85154 - przeciwdziałanie alkoholizmowi.

IV. Termin i warunki realizacji zadania

  1. Realizacja zadania przewidziana jest od dnia podpisania umowy do dnia 31 sierpnia 2013 r.

  2. Zakres oferty podmiotu uprawnionego musi być zgodny z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i zawierać:

- szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania zawierający opis

planowanego działania,

- informację o terminie i miejscu realizacji zadania,

- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,

- informację o posiadanych zasobach rzeczowych oraz kadrowych zapewniających

realizację zadania,

- informację o wysokości środków własnych albo pozyskanych z innych źródeł na

realizację zadania ( zarówno finansowych jak i poza finansowych),

- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.

Dodatkowo wniosek powinien zawierać

1/ harmonogram i opis planowanych działań oraz planowane do osiągnięcia efekty,

2/ liczbę benificjentów objętych zadaniem,

3/ informację na temat sposobu rekrutacji odbiorców zadania,

4/ informację o kwalifikacjach kadry prowadzącej zajęcia.

V. Termin składania ofert

Oferty na realizację wymienionych zadań należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 01 lipca 2013 r. w zamkniętej kopercie (z adnotacją „Otwarty konkurs 2013” wraz z określeniem zadania, którego dotyczy oferta) w sekretariacie Urzędu Miejskiego, Pl. Zwycięstwa 37 lub przesłać pocztą.

VI. Zasady przyznawania dofinansowania

1. W konkursie mogą wziąć udział podmioty określone w art. 11 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 z późniejszymi zmianami).

2. Oferta powinna być przygotowana w oparciu o wzór zawarty w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011 r. Nr 6 poz. 25).

3. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:

  1. aktualny wyciąg z rejestru sądowego lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,

  2. aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu ( statut),

  3. sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok.

4. Wnioski dostępne są u Koordynatora Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych budynek Urzędu Miejskiego w Gryficach Pl. Zwycięstwa 37, pok.214.

5. Kwota na realizację zadania jest kwotą ujętą w budżecie Gminy Gryfice na rok 2013 - harmonogramie zadań do Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013 rok.

6. Uruchomienie środków na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Gryfic a podmiotem, którego oferta została wybrana.

7. Oferty niezgodne z wzorem, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone

z przyczyn formalnych.

VII. Termin, tryb i kryteria wyboru ofert

  1. Konkurs zostanie rozstrzygnięty przez Komisję Konkursową powołaną przez

Burmistrza Gryfic.

  1. Decyzję o wsparciu realizacji zadania wybranym organizacjom podejmie Burmistrz Gryfic w terminie 14 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.

  2. Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert, komisja konkursowa będzie brała pod

uwagę w szczególności:

    1. zgodność projektu z zadaniami statutowymi,

    2. wartość merytoryczną projektu,

    3. ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w realizacji z zakresu rzeczowego zadania oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,

    4. kwalifikacje realizatorów,

    5. perspektywy kontynuacji projektu.

VIII. Ogłoszenie wyników

  1. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń,

w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego przez okres 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.

  1. Burmistrz Gryfic zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu oraz do przesunięcia terminu składania ofert.

IX. Informacje dodatkowe

Postępowanie będzie prowadzone zgodnie z:

  1. Ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536 ze zmianami),

  2. Ustawą z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2012 r. poz. 1356 z późniejszymi zmianami).

  3. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy na wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011 r. Nr 6 poz. 25).

  4. Zlecenie/powierzenie do realizacji zadania publicznego organizacji pozarządowej jest efektem realizacji projektu „Skuteczny samorząd - usprawnienie działania 10 gmin z terenu województwa zachodniopomorskiego” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Przygotowała: R. Borowiak

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Regina Borowiak 10-06-2013 12:15
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Regina Borowiak 04-06-2013
Ostatnia aktualizacja: - 10-06-2013 12:15