Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XXXVI/433/2002 z dnia 8.10.2002 r. w sprawie procedury tworzenia, uchwalania i dokonywania zmian w budżecie Gminy Gryfice oraz rodzaju materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi bu


UCHWAŁA Nr XXXVI/433/2002

RADY MIEJSKIEJ W GRYFICACH

z dnia 8 października 2002r.

w sprawie procedury tworzenia, uchwalania i dokonywania zmian w budżecie Gminy Gryfice oraz rodzaju materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu na rok 2003

i kolejne lata budżetowe

Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220 i

Nr 62, poz. 558), Rada Miejska w Gryficach u c h w a l a co następuje:

§ 1.

Przejmuje się:

1.Procedurę tworzenia i uchwalania budżetu na rok 2003 i kolejne lata budżetowe

wg Załącznika Nr 1.

2.Dokumentację budżetową towarzyszącą projektowi budżetu wg Załącznika Nr 2.

3.Procedurę dokonywania zmian budżetu i zmian w budżecie, którą zawiera Załącznik Nr 3.

§ 2.

Traci moc uchwała Nr XXX/297/96 Rady Miejskiej w Gryficach z dnia 24 września 1996 roku w sprawie procedury tworzenia, uchwalania i dokonywania zmian w budżecie Gminy Gryfice oraz rodzaju materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu na rok 1997 i kolejne lata budżetowe.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Gryfice.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady

Edmund Woźniak

Przekazała: Alicja Misiecka

Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XXXVI/433/2002

Rady Miejskiej w Gryficach

z dnia 8.10.2002r.

PROCEDURA TWORZENIA I UCHWALANIA BUDŻETU

1 Tworzenie budżetu modelowego - do dnia 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy

2 Burmistrz projekt budżetu wraz z informacją o - do dnia 15 listopada roku

stanie mienia i objaśnieniami przedkłada organowi poprzedzającego rok budżetowy

stanowiącemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej

3 Opiniowanie projektu budżetu przez komisje rady - do dnia 30 listopada roku

poprzedzającego rok budżetowy

4 Uchwalenie budżetu przez organ stanowiący - zaleca się do dnia 31 grudnia

roku poprzedzającego, jednak nie później niż do 31 marca roku

budżetowego

Załącznik Nr 2

do uchwały Nr XXXVI/433/2002

Rady Miejskiej w Gryficach

z dnia 8.10.2002r.

DOKUMENTACJA TOWARZYSZĄCA PROJEKTOWI BUDŻETU GMINY

1.CZĘŚĆ OBOWIĄZUJĄCA

    1. Projekt uchwały budżetowej

    2. Załączniki do uchwały budżetowej

Zgodnie z art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z późniejszymi zmianami).

2. CZĘŚĆ OBJAŚNIAJĄCA - LICZBOWA

2.1 Struktura dochodów budżetowych,

2.2 Struktura wydatków budżetowych.

2.3 Dochody wg planu budżetowego w porównaniu z przewidywanym wykonaniem roku poprzedniego.

2.4 Wydatki wg planu budżetowego w porównaniu z przewidywanym wykonaniem roku poprzedniego.

2.5 Plan zadań inwestycyjnych.

2.6 Przychody i rozchody zakładów budżetowych wg działów klasyfikacji budżetowej.

2.7 Zidentyfikowane rozmiary potrzeb (rzeczywiste).

3. CZĘŚĆ OBJAŚNIAJĄCA - OPISOWA

3.1 Opis przychodów z algorytmem obliczeń i podstawą prawną

3.2 Opis wydatków zgodnie z kalkulacją i podstawami prawnymi wg sfer:

  • wydatki bieżące sfery komunalnej

  • wydatki bieżące sfery społecznej i różnej działalności

  • wydatki administracyjne

  • wydatki inwestycyjne

3.3 Finansowanie Nadwyżka/Deficyt

4. GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

4.1 Projekty planów finansowych zakładów budżetowych, środków specjalnych.

5. PROJEKT PLANU FINANSOWEGO GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ.

6. ZESTAWIENIE KWOT I TERMINÓW SPŁAT POŻYCZEK, KREDYTÓW, OBLIGACJI.

W ramach punktów 1-3 obowiązuje funkcjonalny podział planu budżetowego na działalność bieżącą i inwestycyjną.

Załącznik Nr 3

do uchwały Nr XXXVI/433/2002

Rady Miejskiej w Gryficach

z dnia 8.10.2002r.

PROCEDURA DOKONYWANIA ZMIAN BUDŻETU I ZMIAN W BUDŻECIE (KOREKT)

1. Za zmianę budżetu rozumie się wszelkie uchwały Rady Miejskiej zwiększające, bądź zmniejszające kwotę dochodów lub wydatków oraz dotyczące źródeł pokrycia niedoboru budżetowego.

2. Ustala się procedurę dokonywania zmian budżetu.

2.1 W sytuacjach wymagających zmian budżetu dysponent środków budżetowych zobowiązany jest zwrócić się z pisemnym wnioskiem do Skarbnika Gminy precyzując kwotę, rodzaj zadania bądź źródło dochodu, podstawę prawną oraz kalkulację podając dodatkowo uzasadnienie celu zmiany budżetu oraz jej termin.

2.2 Skarbnik Gminy opiniuje wniosek i przedstawia projekt uchwały zmieniającej budżet

2.3 Burmistrz przyjmując projekt uchwały decyduje o skierowaniu na najbliższą sesję Rady Miejskiej.

2.4 Komisje Rady Miejskiej opiniują projekt uchwały.

3. Ustala się procedurę dokonywania zmian w budżecie - korekt:

3.1 W sytuacjach wymagających zmian w budżecie - korekt dysponent środków budżetowych zobowiązany jest zwrócić się z pisemnym wnioskiem do Referatu Finansowego, precyzując kwotę, klasyfikację i uzasadnienie korekty

3.2 Referat Finansowy przygotowuje dla dysponenta projekt uchwały budżetowej uzyskując opinię Skarbnika Gminy.

3.3 Burmistrz Gminy przedstawia projekt uchwały Radzie Miejskiej.

3.4 Komisje Rady Miejskiej opiniują projekt uchwały.

4. Za zmianę w budżecie - korektę rozumie się wszystkie uchwały Rady Miejskiej przesuwające środki pomiędzy działami klasyfikacji budżetowej.

Korekta budżetu nie narusza ogólnej sumy dochodów lub wydatków.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 04-07-2005 12:28
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 04-07-2005
Ostatnia aktualizacja: - 04-07-2005 12:28