Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XXXVII/390/2006 z 29.08.2006 w spr. określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gm. Gryfice, sposobu rozliczania i kontroli zadań zleconych organizacjom pozarządowy


UCHWAŁA NR XXXVII /390/ 2006

RADY MIEJSKIEJ W GRYFICACH

z dnia 29 sierpnia 2006r.

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gryfice, sposobu rozliczania i kontroli zadań zlecanych organizacjom pozarządowym.

Na podstawie art. 176 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r o finansach publicznych
(Dz. U. nr 249, poz. 2104; zm.: Dz. U. z 2005 r. nr 169, poz. 1420) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), Rada Miejska
uchwala, co następuje:

§ 1

1.Niniejsza uchwała reguluje:

  1. tryb postępowania o udzielenie dotacji,

  2. sposób rozliczania dotacji,

  3. sposób kontroli wykonywania dotowanego zadania

- w odniesieniu do podmiotów, o których mowa w art. 176 ust 1 ustawy o finansach publicznych, którym Gmina Gryfice zamierza zlecać zadania publiczne nie wyszczególnione w art. 4 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96, poz.873, z późn. zm).

§ 2

Środki finansowe na dotacje dla organizacji pozarządowych planuje się jako wydatki wyodrębnione w stosownych pozycjach budżetu Gminy Gryfice.

§ 3

1. Burmistrz występując z inicjatywą zlecenia realizacji zadań finansowanych dotacją umieszcza listę tych zadań na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz w prasie o zasięgu lokalnym - określając:

  1. rodzaj zadania,

  2. termin realizacji,

  3. warunki, jakie powinien spełniać podmiot dotowany,

  4. termin składania ofert realizacji zadania.

2.Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1 wywiesza się z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem
w stosunku do terminu składania ofert.

§ 4

1. Wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:

  1. określenie podmiotu występującego z wnioskiem,

  2. szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,

  3. wysokość oczekiwanej kwoty dotacji.

2. Do wniosku dołącza się dodatkowo:

  1. wyciąg z rejestru właściwego dla danej organizacji pozarządowej,

  2. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania.

3. Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli zgodnie z przepisami dotyczącymi podmiotu dotowanego.

4. Burmistrz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.

§ 5

Przy rozpatrywaniu wniosku Burmistrz uwzględnia w szczególności:

  1. znaczenie zadania dla Gminy,

  2. wysokość środków budżetowych, które są przeznaczone na realizację danego zadania,

  3. ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w relacji do zakresu rzeczowego zadania,

  4. ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot dotowany,

  5. analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim,
    z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczenia otrzymanej dotacji.

§ 6

1. Listę podmiotów dotowanych ogłasza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego określając:

  1. nazwę podmiotu dotowanego,

  2. zadanie zlecone do wykonania,

  3. wysokość przyznanej dotacji.

2. Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń, o którym mowa w ust. 1 umieszcza się niezwłocznie po rozstrzygnięciu w przedmiocie zgłoszonych wniosków o dotację. Ogłoszenie to winno być wywieszone przez okres co najmniej 30 dni.

§ 7

Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą,
a podmiotem dotowanym.

§ 8

Umowa dotacyjna zawiera w szczególności:

  1. oznaczenie stron,

  2. określenie czasu, na jaki zostaje zawarta,

  3. szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania (cel udzielenia dotacji) i termin jego wykonania,

  4. określenie wysokości dotacji, jaką Gmina przekaże podmiotowi dotowanemu z tytułu realizacji umowy oraz terminu i tryb jej płatności,

  5. określenie trybu i terminów przekazywania dotacji,

  6. określenie sposobu i terminów rozliczenia udzielonej dotacji,

  7. termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji celowej, nie dłuższy niż 15 dni od dnia rozliczenia zadania,

  8. zobowiązanie podmiotu dotowanego do poddania się kontroli w zakresie objętym umową oraz tryb tej kontroli,

  9. określenie warunków wypowiedzenia umowy.

§ 9

Dotację należy rozliczyć w terminie 30 dni od zrealizowania zadania lub zrealizowania kolejnego etapu zadania.

§ 10

Jako dokumenty do rozliczenia dotacji uznaje się w szczególności kopie bądź kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem:

  1. rachunków, faktur oraz ich zestawienia,

  2. list płac, delegacji itp.

§ 11

W terminie do 31 lipca danego roku budżetowego i do 31 marca roku następnego wywiesza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego zestawienie udzielonych, wykorzystanych i rozliczonych
w poprzednim półroczu dotacji. Zestawienie wywiesza się na tablicy ogłoszeń przez okres 30 dni.

§ 12

Podmiot dotowany obowiązany jest prowadzić takie zasady obiegu i opisywania dokumentów finansowych, aby oryginały dokumentów świadczących o dokonaniu wydatków sfinansowanych
w całości lub w części z otrzymanej dotacji zaopatrzone były w sposób trwały w klauzulę potwierdzającą ten fakt.

§ 13

W umowie dotacyjnej zamieszcza się postanowienie, iż podmiot dotowany wyraża zgodę na to, by osoby upoważnione przez Burmistrza dokonywały kontroli sposobu wykorzystania dotacji.

§ 14

Kontrola, o której mowa w § 13 polega na:

  1. sprawdzaniu rzeczywistego przebiegu realizacji i realizacji celów zakładanych w zakresie dotowanego zadania (kontrola merytoryczna),

  2. sprawdzaniu dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania, w szczególności znajdujących się w siedzibie podmiotu oryginałów dokumentów finansowych (kontrola formalno - rachunkowa).

§ 15

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wykorzystania dotacji, polegających
w szczególności na:

  1. niewłaściwym (niezgodnym z celem określonym we wniosku i zawartej umowie) realizowaniem dotowanego zadania,

  2. rozbieżnościach między oryginałami dokumentów, a przedstawionymi do rozliczenia kopiami, kserokopiami lub zastawieniami,

  3. przedstawieniu nieprawdy w załączonych do rozliczenia oświadczeniach,

- wstrzymuje się przekazywanie kolejnych transz dotacji, a dotychczas przekazywana kwota podlega zwrotowi wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych od dnia przekazania dotacji podmiotowi dotowanemu.

§ 16

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi

§ 17

Traci moc uchwała nr XIII/131/99 Rady Miejskiej w Gryficach z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie zasad oraz trybu przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Gryfice.

§ 18

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady

Władysław Gliźniewicz

Sporządziła: Małgorzata Gołąb

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 13-09-2006 15:46
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 13-09-2006
Ostatnia aktualizacja: - 13-09-2006 15:46