Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Gryficach

Wyszukiwanie zaawansowane

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Gryficach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.gminagryfice.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Informacje pochodzące od podmiotów zewnętrznych zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej – skany. Do takich informacji należą: oświadczenia majątkowe, interpelacje i zapytania, wnioski o udostępnienie informacji publicznej, petycje, uchwały i zarządzenia, programy i strategie. Niektóre informacje, zamieszczone w postaci artykułów lub załączników, opublikowane po wejściu w życie wyżej wskazanej ustawy nie są dostępne cyfrowo w całości, jednak będą sukcesywnie przetwarzane do tej postaci. Filmy, które zostały opublikowane przed dniem 20 września 2020 r. nie posiadają napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu i wzroku. Materiały multimedialne opublikowane po wejściu w życie ww. ustawy będą uzupełniane.

Nadmierne koszty

Zamówienia publiczne, oświadczenia majątkowe, dokumenty przekazane od innych podmiotów publicznych, skany: dokumentów z posiedzeń komisji, protokołów z posiedzeń Rady, uchwał i zarządzeń. Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.

Treści nieobjęte przepisami

Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Informacje o zakresie działalności Urzędu określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Gryficach dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.gminagryfice.pl

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona główna

SHIFT + ALT + M - Zawartość strony

SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka

SHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marzena Gładka — mejlowo gladka@urzad.gryfice.eu lub telefonicznie 91 38 53 217.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie prosimy podać: • swoje imię i nazwisko, • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, • opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać. Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w żądaniu. Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę. Procedura skargowa znajduje się na stronie: https://dostepnosc.pfron.org.pl/dostepnosc-podmiotow-publicznych w zakładce "Twoje prawa", następnie "Procedura skargowa". Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy jego realizacja będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z urzędem na adres urzad@gryfce.eu, lub gladka@urzad.gryfice.eu, telefonicznie od nr 91 38 53 200 lub 91 38 53 217 lub korespondencyjnie na adres Urząd Miejski w Gryficach, ul. Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności należy składać za pomocą ww. środków komunikacji.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej: Brak aplikacji mobilnej podmiotu publicznego.

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: Brak aplikacji mobilnej podmiotu publicznego.

Dostępność architektoniczna

Budynek: Urząd Miejski w Gryficach, ul. Plac. Zwycięstwa 37 1. Przed budynkiem wyznaczone są trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (utwardzona nawierzchnia, zamalowana powierzchnia na kolor niebieski, pionowy znak drogowy). 2. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 3. Do budynku prowadzą trzy wejścia: jedno dla petentów, czyli wejście główne od ul. Plac Zwycięstwa, gdzie znajdują się schody oraz podjazd dla wózków, zlokalizowany przy schodach. Drzwi otwierają się automatycznie. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Dwa pozostałe wejścia dla pracowników znajdują się od tyłu budynku, od strony parkingu urzędowego. Nie mają usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami. 4. W budynku składającym się z 5 kondygnacji swoją siedzibę mają: Ośrodek Pomocy Społecznej, Urząd Miejski w Gryficach, Zespół Placówek Oświatowych, Starostwo Powiatowe w Gryficach oraz Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. 5. Po prawej stronie od wejścia głównego znajduje się Punkt Informacyjny, w którym stnieje możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami. 6. W budynku jest winda, której drzwi otwierają się automatycznie. Jest ona dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. 7. Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. 8. Korytarze są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

Szczegółowy opis dostosowania naszej siedziby

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Urząd nie posiada pracowników przeszkolonych w zakresie języka migowego. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak informacji o Urzędzie Miejskim przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR)