eBoi
Jak załatwić sprawę?
Prowadzenie działań terapeutycznych dla dzieci i młodzieży oraz ich rodzin w celi zapobiegania uzależnieniom i przemocy.
Załącznik
do zarządzenia Nr 561/2008
Burmistrza Gryfic
z dnia 26.11.2008r.
BURMISTRZ GRYFIC
ogłasza otwarty konkurs ofert na:
realizację zadania publicznego w zakresie ochrony zdrowia i przeciwdziałanie alkoholizmowi, którego przedmiotem jest wsparcie wykonania zadania publicznego, będącego zadaniem własnym Gminy Gryfice, wraz z udzieleniem dotacji na jego finansowanie w roku 2009.
I. Nazwa zadania
Prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży oraz rodziców
w celu zapobiegania uzależnieniom i przemocy.
II. Cele zadania
Zapobieganie i przeciwdziałanie różnym formom niedostosowania społecznego i patologii rodziny oraz dzieci i młodzieży (przemoc, przestępczość, zaniedbania, uzależnienia).
Wspieranie rodziny w rozwiązywaniu problemów pedagogicznych z dziećmi
i młodzieżą zagrożoną demoralizacją i uzależnieniami.
Stworzenie możliwości wczesnej pomocy dziecku w rodzinie i całej rodzinie.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2009 wynosi 20.000,00 zł i pochodzi ze środków w rozdziale 85154 - przeciwdziałanie alkoholizmowi.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
Zadanie winno być zrealizowane w 2009 roku w sposób ciągły.
Placówka zobowiązana będzie do prowadzenia następujących działań:
- psychologiczno-terapeutycznych- terapii grupowej i indywidualnej,
- edukacji w zakresie własnych praw i przekonań w różnych rolach społecznych,
- wyrównywanie deficytów rozwojowych u dzieci,
- informacyjnych, obejmujących prowadzenie bazy danych placówek, ośrodków,
stowarzyszeń, które zajmują się danym problemem w aspektach: psychologicznym,
medycznym, prawnym i społecznym,
- w miarę potrzeb kierowanie uczestników do innych placówek i ośrodków
zajmujących się danym problemem.
Zadania powinny być realizowane zgodnie z zawartą umową i ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007r. Nr 70 poz. 473 z późn. zm.).
Oferenci mogą planować w przedkładanych preliminarzach wydatkowanie środków z dotacji gminy na bieżącą działalność w tym na:
a/ utrzymanie lokalu,
b/ materiały biurowe i dydaktyczne,
c/ wynagrodzenia pracowników,
d/ wynagrodzenia dla terapeutów zatrudnionych w ramach realizacji zadania,
e/ koszty obsługi administracyjno-księgowej zadania do wysokości maksymalnej 10% brutto
dotacji, o którą sie ubiegają,
f/ bieżące naprawy i konserwacje lokalu.
Zakres oferty podmiotu uprawnionego musi być zgodny z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i zawierać:
1/ szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania zawierający opis
planowanego działania,
2/ informację o terminie i miejscu realizacji zadania,
3/ kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
4/ informację o posiadanych zasobach rzeczowych oraz kadrowych zapewniających
realizację zadania,
5/ informację o wysokości środków własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację
zadania ( zarówno finansowych jak i poza finansowych),
6/ informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego
zadanie dotyczy.
Dodatkowo wniosek powinien zawierać
w zakresie programowym
1/ harmonogram i opis planowanych działań oraz planowane do osiągnięcia efekty
2/ krótką charakterystykę środowiska lokalnego, w którym prowadzona lub
planowana jest działalność oraz kryteria i tryb wyłaniania adresatów zadania,
w zakresie informacyjnym,
1/ opis lokalu i liczbę pomieszczeń, powierzchnię całkowitą, wyposażenie placówki,
tytuł prawny do lokalu (odpis dokumentu lub odpis umowy),
2/ informacje o kwalifikacjach kadry prowadzącej zajęcia.
V. Termin składania ofert
Oferty na realizację wymienionych zadań należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 grudnia 2008r. w zamkniętej kopercie (z adnotacją „Otwarty konkurs 2009” wraz z określeniem zadania, którego dotyczy oferta) w sekretariacie Urzędu Miejskiego, Pl. Zwycięstwa 37 lub przesłać pocztą.
VI. Zasady przyznawania dofinansowania
1.Wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje pozarządowe,osoby prawne i jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowane realizujące zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, których terenem działania jest Gmina Gryfice.
2.Oferta powinna być przygotowana w oparciu o wzór zawarty w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2005r. Nr 264 poz. 2207).
3. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
aktualny wyciąg z rejestru sądowego,
aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu ( statut),
sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok.
4. Wnioski dostępne są u Koordynatora Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych budynek Urzędu Miejskiego w Gryficach Pl. Zwycięstwa 37, pok.214.
5. Kwota na realizacje zadania jest kwotą ujętą w projekcie budżetu Gminy Gryfice. Ostateczna kwota przeznaczona na realizację zadania będzie kwotą gwarantowaną po przyjęciu uchwały w sprawie budżetu Gminy Gryfice na rok 2009 przez Radę Miejską w Gryficach
6. Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Gryfic a podmiotem, którego oferta została wybrana.
7. Oferty niezgodne z wzorem, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
VII. Termin, tryb i kryteria wyboru ofert
Konkurs zostanie rozstrzygnięty przez Komisję Konkursową powołaną przez
Burmistrza Gryfic.
Decyzję o wsparciu realizacji zadania wybranym organizacjom podejmie Burmistrz Gryfic w terminie 14 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert, komisja konkursowa będzie brała pod
uwagę w szczególności:
zgodność projektu z zadaniami statutowymi,
wartość merytoryczną projektu,
ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w realizacji z zakresu rzeczowego zadania oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,
kwalifikacje realizatorów,
perspektywy kontynuacji projektu.
VIII. Ogłoszenie wyników
Wyniki konkursu ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń, w tygodniku „Gryfickie Echa”, NEV Gazeta Gryficka” oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
Burmistrz Gryfic zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu oraz do przesunięcia terminu składania ofert.
IX. Informacje dodatkowe
W roku 2007 zadanie realizowane było w oparciu o otwarty konkurs ofert i na mocy umowy kwotę 10.000 zł otrzymało Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Uśmiech”. W roku 2008 realizowane również w oparciu o otwarty konkurs ofert i dotację w wysokości 20.000,00 otrzymało Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Uśmiech”.
Postępowanie będzie prowadzone zgodnie z:
Ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 ze zmianami),
Ustawą z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007r. Nr 70 poz. 473 z późniejszymi zmianami).
Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 27 grudnia 2005r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy na wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 264 poz. 2207).
Przygotowała: R.Borowiak
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Daniel Igielski | 28-11-2008 11:37 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 28-11-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 28-11-2008 11:37 |