Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie nr 687/2009 z dnia 22.04.2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli na rok szkolny 2009/2010


ZARZĄDZENIE NR 687/2009

BURMISTRZA Gryfic

z dnia 22.04.2009 r.

w sprawie ustalenia regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli na rok szkolny 2009/2010

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty ((Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206 i Nr 56, poz. 458)) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 oraz z 2009 r. Nr 31, poz. 208) zarządzam, co następuje:

§ 1.

Ustalam Regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice, na rok szkolny 2009/2010 stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 2.

Wykonanie Zarządzenia powierzam Dyrektorowi Zespołu Placówek Oświatowych w Gryficach .

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

BURMISTRZ

Andrzej Szczygieł

Załącznik do Zarządzenia Nr .687/2009

Burmistrza Gryfic

z dnia 22.04.2009 roku

Regulaminu rekrutacji dzieci do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice, na rok szkolny 2009/2010

  1. Tok postępowania rekrutacyjnego

    1. Przebieg rekrutacji dzieci do przedszkoli obejmuje:

    1. Określenie liczby miejsc organizacyjnych w poszczególnych przedszkolach;

    2. Ogłoszenie o rekrutacji dzieci do przedszkoli;

    3. Przyjmowanie „Kart zgłoszeń do przedszkoli”;

    4. Powołanie Komisji Rekrutacyjnych dla poszczególnych przedszkoli oraz ustalenie terminów i miejsc posiedzeń Komisji;

    5. Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnych;

    6. Ogłoszenie wyników rekrutacji w poszczególnych przedszkolach.

  1. Postępowanie Komisji Rekrutacyjnych jest jawne.

  1. Zasady postępowania rekrutacyjnego

    1. Do przedszkoli prowadzonych przez Gminę Gryfice przyjmowane są dzieci w wieku od 3-6 lat zamieszkałe na terenie Gminy, z zastrzeżeniem punktu 2.

    2. W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Obowiązek szkolny tych dzieci może być odroczony do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat.

    3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola może przyjąć dziecko, które ukończyło 2,5 roku.

    4. Dziecko w wieku 6 lat jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne, a dziecko w wieku 5 lat jest uprawnione do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, w przedszkolu lub w oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej.

    5. Liczba oddziałów określona w „Wykazie miejsc organizacyjnych w przedszkolach” jest liczbą maksymalną i w przypadku zgłoszenia do przedszkola mniejszej liczby dzieci ulega odpowiednio zmniejszeniu.

    6. Uzasadnione szczególnymi sytuacjami przyjęcia dzieci spoza Gminy Gryfice mogą mieć miejsce tylko po zaspokojeniu potrzeb mieszkańców Gminy i nie mogą wpływać na liczbę oddziałów w przedszkolach. W przypadku przyjmowania dzieci spoza Gminy Gryfice kierować się należy:

      1. sytuacją rodzinną dziecka,

      2. miejscem pracy rodziców,

      3. miejscem zamieszkania w pobliżu przedszkola.

    7. Podstawowa rekrutacja dzieci do przedszkoli odbywa się raz w roku.

7.1. Rodzice składają „Kartę zgłoszenia dziecka do przedszkola” do wybranego przez siebie przedszkola.

7.2. O przyjęciu dziecka do konkretnego przedszkola decyduje dyrektor przedszkola na podstawie postanowień Komisji Rekrutacyjnej oraz na podstawie liczby miejsc organizacyjnych. Komisja, uwzględniając zasady określone w niniejszym Regulaminie oraz w statutach poszczególnych przedszkoli, przyjmuje dzieci - w miarę istniejących miejsc - do przedszkoli wybranych przez rodziców.

    1. Zasady pierwszeństwa w przyjmowaniu dzieci do przedszkoli:

8.1. Dzieci sześcioletnie zobowiązane do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, których oboje rodzice pracują;

8.2. Dzieci pięcioletnie, które mają prawo do odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego, których oboje rodzice pracują;

8.3. Dzieci matek lub ojców samotnie wychowujących dzieci, matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych;

8.4. Dzieci uczęszczając już do danego przedszkola, spełniające kryteria przyjęć;

8.5. Dzieci obojga pracujących rodziców;

8.6. Dzieci z rodzin wielodzietnych (3 i więcej dzieci);

8.7. Dzieci nauczycieli mają pierwszeństwo przy równych z innymi dziećmi warunkach.

  1. Skład Komisji Rekrutacyjnej

    1. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:

    1. Dyrektor przedszkola, którego rekrutacja dzieci dotyczy - jako przedstawiciel rady pedagogicznej,

    2. Przedstawiciel organu prowadzącego,

    3. Przedstawiciel rodziców.

  1. Przedstawiciela rodziców desygnuje rada rodziców danego przedszkola. Dyrektor przedszkola na posiedzeniu Komisji przedstawia wyciąg z protokołu posiedzeń rady rodziców w tej sprawie. Wyciąg z protokołu posiedzeń rady rodziców włącza się do dokumentacji pracy Komisji .

  2. Z uzasadnionych przyczyn, na wniosek dyrektora przedszkola, Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych powołuje na zastępstwo do Komisji innego przedstawiciela rady pedagogicznej danego przedszkola.

  3. Przewodniczącym Komisji jest dyrektor przedszkola.

  4. W pracach Komisji Rekrutacyjnej mogą brać udział radni Gminy Gryfice na prawach obserwatora.

  1. Dokumenty dotyczące rekrutacji

    1. Dokumenty składane przez rodziców do przedszkoli to:

    1. „Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola”,

    2. Inne dokumenty dołączone w miarę potrzeb.

  1. Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji to:

    1. Imienny wykaz zgłoszonych dzieci;

    2. „Karty zgłoszeń dzieci do przedszkoli” i inne dokumenty złożone przez rodziców;

    3. Wykaz miejsc organizacyjnych w danym przedszkolu.

  2. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza:

      1. listę dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Gryfice przyjętych do danego przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika),

      2. listę dzieci niezamieszkałych na terenie Gminy Gryfice proponowanych do przyjęcia do danego przedszkola (wg oddziałów z zaznaczeniem rocznika), uszeregowane wg preferencji określonych w niniejszym Regulaminie,

      3. wykaz wolnych miejsc w danym przedszkolu (wg grup wiekowych),

      4. listę dzieci nieprzyjętych do danego przedszkola (w grupach wiekowych), z podziałem na dzieci zamieszkałe na terenie Gminy i poza nią.

  1. Zadania dyrektora przedszkola

    1. Wykonanie czynności przygotowawczych do prac Komisji Rekrutacyjnej:

    1. Wywieszenie ogłoszenia o terminach rekrutacji i niniejszego regulaminu;

    2. Wyjaśnianie rodzicom zasad określonych w niniejszym regulaminie;

    3. Wydawanie i przyjmowanie „Kart zgłoszeń dziecka do przedszkola” oraz przyjmowanie innych dokumentów dostarczonych przez rodziców;

    4. Sprawdzenie wszystkich dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:

      1. datę urodzenia dziecka,

      2. miejsce zamieszkania dziecka,

      3. pracę rodziców.

    1. Sporządzenie na posiedzenie Komisji wykazu zgłoszonych dzieci z podziałem na grupy wiekowe.

  1. Uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.

  2. Wywieszenie listy dzieci przygotowanych na posiedzeniu Komisji.

  1. Zadania przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej

    1. Kierowanie pracami Komisji zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego Regulaminu.

    2. Prowadzenie prac Komisji z uwzględnieniem następujących czynności:

    1. Zapoznanie z wykazem miejsc organizacyjnych w przedszkolu;

    2. Zapoznanie z wykazem zgłoszeń dzieci do przedszkola;

    3. Zapoznanie z zasadami rekrutacji dzieci do przedszkola;

    4. Kierowanie rozpatrywaniem przez Komisję zgłoszeń dzieci do przedszkola na podstawie kompletu dokumentów;

    5. Nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:

      1. składania podpisów przez członków Komisji,

      2. protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,

      3. sporządzenia list dzieci, o których mowa w rozdz. IV pkt 3.

    1. Przekazanie kopii protokołu prac Komisji z załączonymi listami dzieci przyjętych, dzieci proponowanych do przyjęcia, ale niezamieszkałych na terenie Gminy i dzieci nieprzyjętych do przedszkola - do Zespołu Placówek Oświatowych w ciągu 2 dni po posiedzeniu Komisji Rekrutacyjnej.

  1. Przepisy końcowe

    1. Liczbę dzieci w oddziałach określają obowiązujące przepisy, lecz nie mogą być mniejsze liczebnie niż 20 dzieci w jednym oddziale, z wyjątkiem oddziałów integracyjnych.

    2. Przez rodziców rozumie się również prawnych opiekunów i rodziców zastępczych.

    3. Dyrektorowi Zespołu Placówek Oświatowych przysługuje prawo dokonania zmian decyzji Komisji Rekrutacyjnej w trybie zalecenia organizacyjnego, w przypadkach stwierdzenia niezgodności z niniejszym Regulaminem i ogólnie obowiązującymi przepisami prawa.

    4. W trakcie roku szkolnego dzieci przyjmowane są do przedszkola decyzją dyrektora, z uwzględnieniem postanowień zawartych w rozdz. II, pkt 1-3.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 15-05-2009 10:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 15-05-2009
Ostatnia aktualizacja: - 15-05-2009 10:10