Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XVIII/183/2000 z 11.07.2000 w sprawie zasad wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych


Uchwała Nr XVIII/183/2000

Rady Miejskiej w Gryficach

z dnia 11 lipca 2000 r.

w sprawie zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi

Na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. Nr 35 poz. 230, zm. Dz.U. N z 1984 roku Nr 34 poz. 184, z 1987 r. Nr 33 poz. 180, z 1989 r. Nr 35 poz. 192, z 1990 r. Nr 34 poz. 198 i Nr 73 poz. 431 z 1991 r. Nr 73 poz. 321 i Nr 94 poz. 419, z 1993 Nr 40 poz. 184 z 1996 r. Nr 127 poz. 593, z 1997 r. Nr 113 poz. 732, z 1997 Nr 121 poz. 770 z 1998 r. Nr 113 i z 2000 Nr 12 poz. 136) Rada Miejska w Gryficach uchwala, co następuje :

§ 1.

Zasady wydawania zezwoleń

  1. Wnioski o wydanie zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych składa się w Urzędzie Miejskim w Gryficach.

  2. Wniosek powinien zawierać:

a/ imię i nazwisko wnioskodawcy, adres, nazwę i siedzibę firmy,

b/ adres punktu sprzedaży detalicznej lub zakładu gastronomicznego,

c/ określenie rodzaju napojów alkoholowych (tj. piwo, do 18% i powyżej 18% alkoholu),

d/ podpis wnioskodawcy.

  1. Do wniosku dołącza się:

a/ zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny odpis właściwego rejestru,

b/ dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,

c/ pozytywna opinię sanitarną i straży pożarnej w przypadku zakładu gastronomicznego.

  1. W oparciu o otrzymany wniosek pracownicy Urzędu Miejskiego przeprowadzają kontrolę w miejscu planowanej sprzedaży pod kątem zgodności usytuowania punktu i warunków sprzedaży z zasadami określonymi przez Radę Miejską. Z kontroli sporządza się protokół.

  2. Burmistrz Gminy przed wydaniem zezwolenia może zasięgnąć opinii pomocniczej policji, dowódcy garnizonu, rady osiedla i sołtysa w sprawach wymagających uzyskania takiej opinii

  3. Zezwolenie określa:

a/ rodzaj alkoholu, czas trwania zezwolenia,

b/ imię i nazwisko oraz dokładny adres otrzymującego zezwolenie,

branża sklepu lub nazwa zakładu gastronomicznego - dokładny adres,

c/ przypomnienie o ustawowym zakazie sprzedaży napojów alkoholowych osobom

d/ przypomnienie o ustawowym zakazie sprzedaży napojów alkoholowych osobom poniżej 18 roku życia i sankcji cofnięcia zezwolenia w przypadku naruszenia tego prawa.

  1. Do zezwolenia dołącza się wyciąg z obowiązujących przepisów ustawy.

  2. Zezwolenie powinno być umieszczone w punkcie sprzedaży napojów alkoholowych na widocznym miejscu.

§ 2.

Zasady cofania zezwoleń

  1. Zezwolenie może być cofnięte, jeżeli zachodzą przesłanki określone w art. 18 ust. 6 pkt 1-6 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i zostały potwierdzone jednym z niżej wymienionych dokumentów:

a/ protokółem Policji lub Straży Miejskiej,

b/ protokółem z kontroli dokonanej przez pracowników Urzędu lub członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

c/ protokółem (orzeczeniem) właściwego organu kontroli państwowej np. PIH, Urzędu Kontroli Skarbowej itp.,

d/ zeznaniami co najmniej 3 świadków złożonymi w postępowaniu administracyjnym wszczętym przy zaistnieniu przesłanek określonych w pkt. a i b.

  1. W postępowaniu administracyjnym w sprawie cofnięcia zezwolenia należy uwzględnić:

a/ wyniki przeprowadzonej kontroli,

b/ co najmniej dwukrotne stwierdzenie (łącznie z rekontrolą) określonych w ustawie przypadków o których mowa w art. 18 ust. 6 pkt 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, potwierdzonych prawomocnym orzeczeniem Kolegium lub wyrokiem Sądu Powszechnego.

§ 3.

Kontrola przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi

  1. Kontroli podlegają wszystkie punkty prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.

  2. Kontrolę przeprowadzają:

a/ upoważnieni przez Burmistrza Gminy pracownicy Urzędu Miejskiego,

b/ członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

c/ Straż Miejska oraz inne uprawnione organy kontrolne.

  1. Zakres kontroli:

a/ zgodność prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z warunkami określonymi w zezwoleniu,

b/ przestrzeganie warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

c/ przestrzeganie zasad i warunków określonych w uchwałach Rady Miejskiej.

  1. Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych, których zakres określono w ust. 3 przeprowadzane są co najmniej przez dwie osoby bez uprzedniego powiadomienia kontrolowanego.

  2. Osoby upoważnione do dokonywania kontroli mają prawo do:

a/ wstępu na teren nieruchomości, obiektu, lokalu lub ich części, gdzie prowadzona jest sprzedaż napojów alkoholowych, w takich dniach i godzinach w jakich jest prowadzona ta działalność,

b/ żądania pisemnych lub ustnych wyjaśnień oraz okazania zezwoleń i dowodów wpłaty wniesionej opłaty za ich korzystanie w danym roku kalendarzowym.

  1. Czynności kontrolnych w przypadkach, o których mowa w ust. 3 dokonuje się w obecności kontrolowanego, osoby zastępującej kontrolowanego lub przez niego zatrudnionej.

  2. Przedsiębiorca obowiązany jest zapewnić warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli.

  3. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, który wraz z wnioskami niezwłocznie przekazuje się do organu wydającego zezwolenia.

  4. Na podstawie wyników kontroli, organ wydający zezwolenia powiadamia pisemnie przedsiębiorcę do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w wyznaczonym terminie, o ile nie są one podstawą do cofnięcia zezwolenia lub wszczyna postępowanie o cofniecie zezwolenia, a także podejmuje inne działania przewidziane prawem.

  5. Jednostka kontrolna w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania do usunięcia stwierdzonych uchybień przesyła do organu wydającego zezwolenia informację o wykonaniu zaleceń.

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty poprzez publikację w prasie regionalnej.

Przewodniczący Rady

Edmund Woźniak

Przekazała: Alicja Misiecka

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 01-08-2005 12:12
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-08-2005
Ostatnia aktualizacja: - 01-08-2005 12:12