eBoi
Jak załatwić sprawę?
Uchwała Nr XXXVII/390/2006 z 29.08.2006 w spr. określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gm. Gryfice, sposobu rozliczania i kontroli zadań zleconych organizacjom pozarządowy
UCHWAŁA NR XXXVII /390/ 2006
RADY MIEJSKIEJ W GRYFICACH
z dnia 29 sierpnia 2006r.
w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Gryfice, sposobu rozliczania i kontroli zadań zlecanych organizacjom pozarządowym.
Na podstawie art. 176 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r o finansach publicznych
(Dz. U. nr 249, poz. 2104; zm.: Dz. U. z 2005 r. nr 169, poz. 1420) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
1.Niniejsza uchwała reguluje:
tryb postępowania o udzielenie dotacji,
sposób rozliczania dotacji,
sposób kontroli wykonywania dotowanego zadania
- w odniesieniu do podmiotów, o których mowa w art. 176 ust 1 ustawy o finansach publicznych, którym Gmina Gryfice zamierza zlecać zadania publiczne nie wyszczególnione w art. 4 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96, poz.873, z późn. zm).
§ 2
Środki finansowe na dotacje dla organizacji pozarządowych planuje się jako wydatki wyodrębnione w stosownych pozycjach budżetu Gminy Gryfice.
§ 3
1. Burmistrz występując z inicjatywą zlecenia realizacji zadań finansowanych dotacją umieszcza listę tych zadań na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz w prasie o zasięgu lokalnym - określając:
rodzaj zadania,
termin realizacji,
warunki, jakie powinien spełniać podmiot dotowany,
termin składania ofert realizacji zadania.
2.Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1 wywiesza się z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem
w stosunku do terminu składania ofert.
§ 4
1. Wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:
określenie podmiotu występującego z wnioskiem,
szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,
wysokość oczekiwanej kwoty dotacji.
2. Do wniosku dołącza się dodatkowo:
wyciąg z rejestru właściwego dla danej organizacji pozarządowej,
kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania.
3. Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli zgodnie z przepisami dotyczącymi podmiotu dotowanego.
4. Burmistrz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.
§ 5
Przy rozpatrywaniu wniosku Burmistrz uwzględnia w szczególności:
znaczenie zadania dla Gminy,
wysokość środków budżetowych, które są przeznaczone na realizację danego zadania,
ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w relacji do zakresu rzeczowego zadania,
ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot dotowany,
analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim,
z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczenia otrzymanej dotacji.
§ 6
1. Listę podmiotów dotowanych ogłasza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego określając:
nazwę podmiotu dotowanego,
zadanie zlecone do wykonania,
wysokość przyznanej dotacji.
2. Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń, o którym mowa w ust. 1 umieszcza się niezwłocznie po rozstrzygnięciu w przedmiocie zgłoszonych wniosków o dotację. Ogłoszenie to winno być wywieszone przez okres co najmniej 30 dni.
§ 7
Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą,
a podmiotem dotowanym.
§ 8
Umowa dotacyjna zawiera w szczególności:
oznaczenie stron,
określenie czasu, na jaki zostaje zawarta,
szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania (cel udzielenia dotacji) i termin jego wykonania,
określenie wysokości dotacji, jaką Gmina przekaże podmiotowi dotowanemu z tytułu realizacji umowy oraz terminu i tryb jej płatności,
określenie trybu i terminów przekazywania dotacji,
określenie sposobu i terminów rozliczenia udzielonej dotacji,
termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji celowej, nie dłuższy niż 15 dni od dnia rozliczenia zadania,
zobowiązanie podmiotu dotowanego do poddania się kontroli w zakresie objętym umową oraz tryb tej kontroli,
określenie warunków wypowiedzenia umowy.
§ 9
Dotację należy rozliczyć w terminie 30 dni od zrealizowania zadania lub zrealizowania kolejnego etapu zadania.
§ 10
Jako dokumenty do rozliczenia dotacji uznaje się w szczególności kopie bądź kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem:
rachunków, faktur oraz ich zestawienia,
list płac, delegacji itp.
§ 11
W terminie do 31 lipca danego roku budżetowego i do 31 marca roku następnego wywiesza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego zestawienie udzielonych, wykorzystanych i rozliczonych
w poprzednim półroczu dotacji. Zestawienie wywiesza się na tablicy ogłoszeń przez okres 30 dni.
§ 12
Podmiot dotowany obowiązany jest prowadzić takie zasady obiegu i opisywania dokumentów finansowych, aby oryginały dokumentów świadczących o dokonaniu wydatków sfinansowanych
w całości lub w części z otrzymanej dotacji zaopatrzone były w sposób trwały w klauzulę potwierdzającą ten fakt.
§ 13
W umowie dotacyjnej zamieszcza się postanowienie, iż podmiot dotowany wyraża zgodę na to, by osoby upoważnione przez Burmistrza dokonywały kontroli sposobu wykorzystania dotacji.
§ 14
Kontrola, o której mowa w § 13 polega na:
sprawdzaniu rzeczywistego przebiegu realizacji i realizacji celów zakładanych w zakresie dotowanego zadania (kontrola merytoryczna),
sprawdzaniu dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania, w szczególności znajdujących się w siedzibie podmiotu oryginałów dokumentów finansowych (kontrola formalno - rachunkowa).
§ 15
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wykorzystania dotacji, polegających
w szczególności na:
niewłaściwym (niezgodnym z celem określonym we wniosku i zawartej umowie) realizowaniem dotowanego zadania,
rozbieżnościach między oryginałami dokumentów, a przedstawionymi do rozliczenia kopiami, kserokopiami lub zastawieniami,
przedstawieniu nieprawdy w załączonych do rozliczenia oświadczeniach,
- wstrzymuje się przekazywanie kolejnych transz dotacji, a dotychczas przekazywana kwota podlega zwrotowi wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych od dnia przekazania dotacji podmiotowi dotowanemu.
§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi
§ 17
Traci moc uchwała nr XIII/131/99 Rady Miejskiej w Gryficach z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie zasad oraz trybu przyznawania, przekazywania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Gryfice.
§ 18
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady
Władysław Gliźniewicz
Sporządziła: Małgorzata Gołąb
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Karina Markowska | 13-09-2006 15:46 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 13-09-2006 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 13-09-2006 15:46 |