eBoi
Jak załatwić sprawę?
Klauzula informacyjna ochrony danych osobowych
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych obywateli Ukrainy w związku z nadaniem numeru PESEL oraz prowadzeniem przez ministra właściwego ds. informatyzacji rejestru obywateli Ukrainy
Mimo że Ukraina leży poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) i nie stosuje się w niej Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO), wobec każdej osoby, która przekracza granicę polską, stosowane są polskie i europejskie przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
Zapoznaj się z klauzulą informacyjną, w której znajdziesz informację o tym, jakie dane osobowe obywateli Ukrainy będą przetwarzane w związku z nadaniem numeru PESEL oraz zarejestrowaniem w rejestrze obywateli Ukrainy (podstawa prawna: Ustawa o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa).
Czym jest numer PESEL
To jedenastocyfrowy symbol numeryczny, który jednoznacznie identyfikuje osobę fizyczną. Numer PESEL zawiera: datę urodzenia, numer porządkowy, oznaczenie płci i liczbę kontrolną. Numer ten identyfikuje osobę fizyczną np. w systemach informatycznych: ochrony zdrowia, ubezpieczeniowych i oświatowych.
Czym jest rejestr obywateli Ukrainy
Jest to rejestr prowadzony przez ministra właściwego ds. informatyzacji. Zarejestrowani są w nim obywatele Ukrainy:
- którzy wjechali na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium drugiego z tych państw,
- którym nadano numer PESEL na ich wniosek.
Kim jest administrator danych
Administratorami są:
- Burmistrz Gryfic, ul. Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice – w zakresie rejestracji danych w rejestrze PESEL
- Minister Cyfryzacji, z siedzibą w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskie 1/3:
- odpowiada za nadawanie numeru PESEL oraz utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,
- prowadzi rejestr obywateli Ukrainy, którym nadano numer PESEL.
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, z siedzibą w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitych zasad postępowania w kraju w ramach ewidencji ludności.
Kontakt z administratorem
- Z administratorem – burmistrzem możesz się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
- Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji możesz się skontaktować: mailowo na adres: sekretariat.dzs@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora: Al. Ujazdowskie 1/3,
00-583 Warszawa, na adres korespondencyjny: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
- Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować: mailowo na adres: iod@mswia.gov.pl, przez formularz kontaktowy, pisemnie na adres siedziby administratora: ul Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.
Kontakt z inspektorem ochrony danych
- Administrator – wójt, burmistrz lub prezydent miasta wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować poprzez mail iod@urzad.gryfice.eu
- Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych: pisemnie na adres: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa, mailowo na adres: iod@mc.gov.pl.
- Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możesz się skontaktować: pisemnie na adres: ul Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa, mailowo na adres: iod@mswia.gov.pl.
Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych możesz się kontaktować we wszystkich sprawach, które dotyczą przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.
Cel przetwarzania i podstawa prawna
- Celem przetwarzania danych przez burmistrza jest: wprowadzenie twoich danych do rejestru PESEL, udostępnianie ich w ramach tego rejestru.
- Celem przetwarzania danych przez Ministra Cyfryzacji jest: utrzymanie i rozwój rejestru PESEL, prowadzenie rejestru obywateli Ukrainy, którym nadano numer PESEL, udostępnianie danych w ramach tego rejestru.
- Celem przetwarzania danych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji jest: sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem ewidencji ludności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
Podstawa prawna: obowiązek prawny ciążący na administratorze w związku z przepisem szczególnym ustawy.
Odbiorcy danych
Odbiorcami danych zgromadzonych w rejestrze PESEL są:
- Centralny Ośrodek Informatyki – na podstawie powierzenia przez Ministra Cyfryzacji;
- Podmioty:
- służby; organy administracji publicznej; sądy i prokuratura; komornicy sądowi; państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne oraz inne podmioty – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych;
- osoby i jednostki organizacyjne, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
- osoby i jednostki organizacyjne, jeżeli wykażą w tym interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania twojej zgody;
- jednostki organizacyjne, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli dane po wykorzystaniu zostaną przez te jednostki tak zmienione, że nie będzie możliwe ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą;
- osoby i jednostki organizacyjne, jeżeli wykażą, że dane posłużą do weryfikacji danych adresowych i/albo zgonu;
- podmioty odpowiedzialne za system identyfikacji elektronicznej oraz wydające środki identyfikacji elektronicznej w systemie identyfikacji elektronicznej ? w celu wydania środka identyfikacji elektronicznej (czyli narzędzia, którym możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie);
- kwalifikowani dostawcy usług zaufania, świadczący kwalifikowane usługi podpisu elektronicznego wpisani do rejestru.
Dane powyższym podmiotom udostępniają: burmistrz, Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, zgodnie z ich właściwością.
Dane osobowe zgromadzone w rejestrze obywateli Ukrainy udostępniane są: Policji, Straży Granicznej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Służbie Ochrony Państwa, Urzędowi do spraw Cudzoziemców, ministrowi właściwemu do spraw pracy, ministrowi właściwemu do spraw rodziny, Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych, organowi właściwemu w sprawie świadczeń rodzinnych.
Jak długo będą przechowywane dane
Dane z rejestru PESEL, jak i z rejestru obywateli Ukrainy, nie będą usuwane.
Jakie masz prawa
Przysługuje ci prawo do: dostępu do twoich danych oraz danych osób, nad którymi sprawujesz opiekę prawną (np. dzieci), żądania ich sprostowania.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Masz prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Źródło pochodzenia danych osobowych
Dane do rejestru PESEL wprowadza organ gminy. Dane do rejestru obywateli Ukrainy wprowadza organ gminy.
Obowiązek podania danych
Podanie danych jest obowiązkiem, który wynika z ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Leszek Wójcikiewicz | 15-03-2022 11:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Leszek Wójcikiewicz | 15-03-2022 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 15-03-2022 11:10 |