eBoi
Jak załatwić sprawę?
Konkurs ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: "Prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży oraz rodziców w celu zapobiegania uzależnieniom i przemocy".
Załącznik Nr 2
do zarządzenia Nr 471/2005
Burmistrza Gryfic
z dnia 12 grudnia 2005r.
BURMISTRZ GRYFIC
ogłasza otwarty konkurs ofert na:
realizację zadania publicznego w zakresie ochrony zdrowia i przeciwdziałanie alkoholizmowi, którego przedmiotem jest wsparcie wykonania zadania publicznego, będącego zadaniem własnym Gminy Gryfice, wraz z udzieleniem dotacji na jego finansowanie.
I. Nazwa zadania
Prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży oraz rodziców
w celu zapobiegania uzależnieniom i przemocy.
II. Cele zadania
Zapobieganie i przeciwdziałanie różnym formom niedostosowania społecznego i patologii rodziny oraz dzieci i młodzieży (przemoc, przestępczość, zaniedbania, uzależnienia).
Wspieranie rodziny w rozwiązywaniu problemów pedagogicznych z dziećmi
i młodzieżą zagrożoną demoralizacją i uzależnieniami.
Stworzenie możliwości wczesnej pomocy dziecku w rodzinie i całej rodzinie.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2006 wynosi 10.000 zł i pochodzi ze środków w rozdziale 85154 - przeciwdziałanie alkoholizmowi.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
Zadanie winno być zrealizowane w 2006 roku w sposób ciągły.
Placówka zobowiązana będzie do prowadzenia następujących działań:
- psychologiczno-terapeutycznych- terapii grupowej i indywidualnej,
- edukacji w zakresie własnych praw i przekonań w różnych rolach społecznych,
- wyrównywanie deficytów rozwojowych u dzieci,
- informacyjnych, obejmujących prowadzenie bazy danych placówek, ośrodków,
stowarzyszeń, które zajmują się danym problemem w aspektach: psychologicznym,
medycznym, prawnym i społecznym,
- w miarę potrzeb kierowanie uczestników do innych placówek i ośrodków
zajmujących się danym problemem.
Zadania powinny być realizowane zgodnie z zawartą umową i ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. Z 2002r. Nr 147 poz. 1231 z późn. zm.).
Oferenci mogą planować w przedkładanych preliminarzach wydatkowanie środków z dotacji gminy na bieżącą działalność w tym na:
a/ utrzymanie lokalu,
b/ materiały biurowe i dydaktyczne,
c/ wynagrodzenia pracowników,
d/ wynagrodzenia dla terapeutów zatrudnionych w ramach realizacji zadania,
e/ koszty obsługi administracyjno-księgowej zadania do wysokości maksymalnej 10% brutto
dotacji, o którą sie ubiegają,
f/ bieżące naprawy i konserwacje lokalu.
Zakres oferty podmiotu uprawnionego musi być zgodny z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i zawierać:
1/ szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania zawierający opis
planowanego działania,
2/ informację o terminie i miejscu realizacji zadania,
3/ kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
4/ informację o posiadanych zasobach rzeczowych oraz kadrowych zapewniających
realizację zadania,
5/ informację o wysokości środków własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację
zadania ( zarówno finansowych jak i poza finansowych),
6/ informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego
zadanie dotyczy.
Dodatkowo wniosek powinien zawierać
w zakresie programowym
1/ harmonogram i opis planowanych działań oraz planowane do osiągnięcia efekty
2/ krótką charakterystykę środowiska lokalnego, w którym prowadzona lub
planowana jest działalność oraz kryteria i tryb wyłaniania adresatów zadania,
w zakresie informacyjnym,
1/ opis lokalu i liczbę pomieszczeń, powierzchnię całkowitą, wyposażenie placówki,
tytuł prawny do lokalu (odpis dokumentu lub odpis umowy),
2/ informacje o kwalifikacjach kadry prowadzącej zajęcia.
V. Termin składania ofert
Oferty na realizację wymienionych zadań należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 15 stycznia 2006r. w zamkniętej kopercie (z adnotacją „Otwarty konkurs 2006” wraz z określeniem zadania, którego dotyczy oferta) w sekretariacie Urzędu Miejskiego, Pl. Zwycięstwa 37 lub przesłać pocztą.
VI. Zasady przyznawania dofinansowania
1.Wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje pozarządowe,osoby prawne i jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowane realizujące zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, których terenem działania jest Gmina Gryfice.
2.Oferta powinna być przygotowana w oparciu o wzór zawarty w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2003r. Nr 193 poz. 1891).
3. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
aktualny wyciąg z rejestru sądowego,
aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu ( statut),
sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok.
4. Wnioski dostępne są u Koordynatora Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych budynek Urzędu Miejskiego w Gryficach Pl. Zwycięstwa 37, pok.214.
5. Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Gryfic a podmiotem, którego oferta została wybrana.
6. Oferty niezgodne z wzorem, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
VII. Termin, tryb i kryteria wyboru ofert
Konkurs zostanie rozstrzygnięty przez Komisję Konkursową powołaną przez
Burmistrza Gryfic.
Decyzję o wsparciu realizacji zadania wybranym organizacjom podejmie Burmistrz Gryfic w terminie 14 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert, komisja konkursowa będzie brała pod
uwagę w szczególności:
zgodność projektu z zadaniami statutowymi,
wartość merytoryczną projektu,
ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w realizacji z zakresu rzeczowego zadania oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,
kwalifikacje realizatorów,
perspektywy kontynuacji projektu.
VIII. Ogłoszenie wyników
Wyniki konkursu ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń, w tygodniku „Gryfickie Echa” oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
Burmistrz Gryfic zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu oraz do przesunięcia terminu składania ofert.
IX. Informacje dodatkowe
W roku 2004 na realizację przedmiotowego zadania przeznaczono kwotę 18.000 zł i nie było realizowane w oparciu o otwarty konkurs ofert, w roku 2005 zadanie realizowane było w oparciu o otwarty konkurs ofert i na mocy umowy kwotę 9.701 zł otrzymało Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych „Uśmiech”.
W przypadku uchwalenia w budżecie gminy na rok 2006 innej kwoty na realizację zadania lub zmiany harmonogramu do Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2006, wysokość dotacji może ulec zmianie.
Postępowanie będzie prowadzone zgodnie z:
Ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 ze zmianami),
Ustawą z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz. 719, Nr 122 poz. 1143).
Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy na wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 193 poz. 1891).
Przygotowała: R.Borowiak
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Karina Markowska | 15-12-2005 12:30 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 15-12-2005 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 15-12-2005 12:30 |