eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zarządzenie nr 899/2009 z dnia 01.12.2009r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.
Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 899/2009
Burmistrza Gryfic
z dnia 01 grudnia 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji.
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późn. zmianami) w celu dokonania spisu z natury majątku Gminy zarządzam co następuje:
§ 1.
Zarządzam przeprowadzenie częściowej inwentaryzacji składników majątkowych w:
Urzędzie Miejskim w Gryficach
Ochotniczych Strażach Pożarnych w Górzycy, Gryficach, Kukaniu, Ościęcinie, Przybiernówku, Rotnowie, Rybokartach, Świeszewie, Trzygłowie
przez komisję inwentaryzacyjną w następującym składzie osobowym:
Wanda Piwoni - przewodniczący
Ryszard Chmielowcz - członek
Mirosław Tyburski - członek
w terminie od dnia 14 grudnia 2009 do dnia 15 stycznia 2010 wg harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Powołuje się zespoły spisowe dla przeprowadzenia spisu z natury w składzie:
Zespół Nr 1
Krystyna Stawicka - przewodnicząca zespołu
Elżbieta Dąbrowska
Zespół Nr 2
Marek Farmuz - przewodniczący zespołu ( OSP bez Ościęcina)
Zbigniew Szuszkiewicz ( przewodniczący zespołu do spisu OSP Ościęcin)
Edward Andres
Zespół Nr 3
Kałęcki Krzysztof - przewodniczący zespołu
Małgorzata Markowska - członek
W pracy zespołów spisowych uczestniczą osoby materialnie odpowiedzialne za spisywane przedmioty inwentaryzacji.
Inwentaryzację należy przeprowadzić metoda spisu z natury według stanu na dzień 31 grudnia 2009 roku.
§ 3.
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
środki trwałe,
środki trwałe w używaniu,
środki pieniężne ,
należności i zobowiązania,
środki trwałe w budowie,
druki ścisłego zarachowania,
które zostały określone w załączniku do niniejszego zarządzenia .
§ 4.
1. Składniki majątku wymienione w § 3 pkt 1 i 2 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzacją składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 3 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 5 należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy; pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów zapisanych w księgach.
5. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 3 pkt. 6 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury.
§ 5.
Arkusze spisowe pobierze przewodniczący komisji w Wydziale Finansowym w terminie do dnia 14 grudnia 2009 r.
§ 6.
Zobowiązuję komisję do:
1) przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie,
3) dokonania ostatecznej wyceny składników majątkowych,
40 sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji,
5) przekazania kompleksowej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Wydziału finansowego w terminie pięciu dni po zakończeniu spisu.
§ 7 .
Członków komisji i zespołów spisowych czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i rzetelne przeprowadzenie inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 8.
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 9.
Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
BURMISTRZ
Andrzej Szczygieł
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Luiza Kowalska | 21-12-2009 08:41 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Wanda Piwoni | 21-12-2009 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 21-12-2009 08:41 |