Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Gryficach
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zadania Wydziału Ogólno-Administracyjnego i Urzędu Stanu Cywilnego

 Do zadań Wydziału Ogólno-Administracyjnego i Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1. Zapewnienie obsługi organizacyjnej Burmistrzowi, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzowi Gminy i Skarbnikowi Gminy oraz sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności:
1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
2) prowadzenie ewidencji korespondencji za pomocą systemu tradycyjnego oraz teleinformatycznego elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD),
3) prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji,
4) prowadzenie centralnego rejestru umów finansowanych ze środków budżetowych Gminy,
5) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa (w tym protokołowanie) spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy,
6) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
7) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi, wnioski, petycje oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza lub Sekretarzem Gminy bądź kierowanie ich do właściwych wydziałów,
2. Administracyjno-gospodarcza obsługa Urzędu.
3. Zadania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
4. W zakresie profilaktyki przeciwalkoholowej i zdrowotnej prowadzenie spraw związanych z:
1) wychowaniem w trzeźwości i przeciwdziałaniem alkoholizmowi,
2) zwalczaniem chorób zakaźnych,
3) współpraca z różnymi instytucjami w zakresie ochrony zdrowia,
4) realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
5) organizowanie kolonii, na których będzie realizowany program profilaktyki dla dzieci zagrożonych patologią.
5. W zakresie spraw obywatelskich prowadzenie w szczególności:
1) spraw w zakresie ewidencji ludności,
2) spraw związanych z obsługą dowodów osobistych,
3) sporządzanie spisów wyborców oraz aktualizacja centralnego rejestru wyborców,
4) aktualizacja danych osobowych w Systemie Rejestrów Państwowych.
6. W zakresie zadań Urzędu Stanu Cywilnego:
1) prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, o zmianie imienia i nazwiska, Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, przepisów prawa międzynarodowego,
2) konserwacja i archiwizacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
3) przyjmowania zgłoszeń i sporządzania wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie,
4) organizowania uroczystości przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz uroczystości jubileuszowych,
5) przyjmowanie wpłat bezgotówkowych za dokonanie czynności z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego za pomocą terminala płatniczego.
7. W zakresie działalności gospodarczej prowadzenie spraw związanych z:
1) ewidencją przedsiębiorców w zakresie centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
2) ewidencją obiektów świadczących usługi hotelarskie, obiektu niebędącego obiektem hotelarskim,
3) rejestrem i zezwoleniami na działalność (transport, taksówki, handel, handel alkoholami, żłobki i kluby dziecięce),
4) określaniem cen urzędowych za usługi przewozowe gminnego transportu zbiorowego,
5) targami i targowiskami.
8. Zarządzanie transportem własnym Urzędu oraz prowadzenie wszelkiej dokumentacji z tym związanej.
9. Zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy.
10. Koordynowanie spraw informatyki Urzędu oraz zapewnienie bezpieczeństwa informacji w systemie informatycznym.
11. Dbałość o bezawaryjne funkcjonowanie wyposażenia komputerowego i telekomunikacyjnego w Urzędzie oraz jego konserwacja.
12. Wdrażanie oprogramowania sprzętu komputerowego oraz organizowanie jego napraw w serwisach gwarancyjnych i pogwarancyjnych.
13. Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych w zakresie    wykazanym dla Administratora Danych Osobowych.
14. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
15. Realizacja zadań obronnych wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy.
16. Przygotowywanie planu dochodów i wydatków do projektu budżetu w zakresie prowadzonych zadań Wydziału oraz sprawozdań z realizacji budżetu.
17. Prowadzenie wewnętrznego rejestru umów finansowanych ze środków budżetowych Gminy.

Aktualizacja: 02.07.2024 r.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karina Markowska 04-07-2003 14:02
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Luiza Kowalska 01-01-2013
Ostatnia aktualizacja: Luiza Kowalska 02-07-2024 12:53